چالش گوگل با رقبای جستجوگر خود ادامه دارد

اخبار منتشر شده از شرکت گوگل نشان می‌دهد این شرکت همچنان با سایر موتورهای جستجوگر درگیر است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک سال و نیم پیش، گوگل این شانس را به کاربران اروپایی داد که یکی از موتور‌های جستجو را به عنوان دستگاه پیش فرض خود در دستگاه‌های اندرویدی انتخاب کنند و طی یک سال و نیم گذشته، شاهد بودیم که برخی از غول‌های معروف تبلیغات، همچنان از این موتور جستجوگر استفاده می‌کنند.

این جریان نتیجه یک پرونده ضد انحصاری بزرگ بود که در سال ۲۰۱۸ توسط مقامات اروپایی پیگیری شد. گذشته از جریمه شدید ۵ میلیارد دلاری این شرکت، ناظران خواستار این شدند که گوگل هنگام راه اندازی تلفن‌های اندرویدی خود، در مورد مرورگر یا موتور جستجو، به کاربران پیشنهاد دهد. برنامه‌ای که مشتریان ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند، نه اینکه مجبور به استفاده از آن باشند.

البته آخرین نتایج، امیدوار کننده نیست. وقتی صحبت از گزینه‌ها می‌شود، حقیقت این است که ده‌ها میلیون کاربر اندروید در هنگام جستجو باید یکی از چهار گزینه غیر گوگل را انتخاب کنند که فقط یکی از آن‌ها برای ما شناخته شده است، موتور جستجوی بینگ که متعلق به مایکروسافت است.

البته همه موتور‌های جستجو که پیشنهاد می‌شوند کاملاً مشابه گوگل هستند و چیزی که بین همه آن‌ها مشترک بوده، کسب سود بسیار زیاد برای مرورگر است. گذشته از بلعیدن اکثر بازار موتور‌های جستجو در سطح بین المللی، گوگل تقریبا ۸۵ درصد از سهم بازار کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است.

چالش گوگل با رقبای جستجوگر خود

عدم موفقیت اتحادیه اروپا در مهار گوگل

هنگامی که در مورد عدم موفقیت اتحادیه اروپا در مهار رفتار گوگل در منطقه سوال شد، برخی از رقبای گوگل در این زمینه به رسانه‌ها گفتند که این نتیجه طبیعی اجازه دادن به گوگل برای حل مشکلات خود است. به عبارت دیگر، مقامات اتحادیه اروپا به معنای واقعی کلمه به گوگل اجازه می‌دهند رقبا را به دلیل داشتن امتیاز حضور در منوی انتخابی اندروید، متهم کند و موقعیت غالب شرکت را در این روند به چالش بکشد. اما هنوز معلوم نیست چه کسی برنده خواهد شد؟


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار