تولد یک مسابقه با فضای کارآفرینی در تلویزیون/ آموزش و سرگرمی در «کار و پله»

مسابقه «کار و پله» به شکلی متمرکز به بحث آموزش و سرگرمی‌سازی در حوزه کارآفرینی می‌پردازد.

سعید کرمی مجری مسابقه کارآفرینی «کار و پله»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این مسابقه که به تازگی روی آنتن شبکه دو سیما رفته است، گفت:  مسابقه «کار و پله» برای مخاطب نوجوان طراحی شده است و او به صورت گزیده با مفاهیم نوین کسب و کار آشنا می‌شود و ما در برنامه به نوعی در حوزه اقتصاد تولید محتوا می‌کنیم.

تمرکز «کار و پله» روی آموزش و سرگرمی

وی در ادامه درباره وجه تمایز اطلاعات اقتصادی که در این برنامه به مخاطب ارائه می‌شود، نسبت به دیگر رسانه‌ها و برنامه‌ها عنوان کرد: تا یکی دو دهه گذشته کمتر مطلبی درباره کسب و کار‌های نوین و استارتاپ‌ها وجود داشت و اگر هم در فضای وب جستجو می‌کردیم، محتوای چندانی پیدا نمی‌شد؛ اما الان انواع و اقسام برنامه‌ها در تلویزیون در فضای اقتصادی تولید می‌شود و یا محتوای زیادی در این زمینه در اینترنت وجود دارد.

کرمی اضافه کرد: با این حال یک نکته مهم هنوز وجود دارد که مسابقه‌هایی از قبیل «کار و پله» به شکل متمرکزتری به بحث آموزش در کنار سرگرمی می‌پردازند.

این مجری تلویزیون که پیش از این اجرای برنامه‌های مرتبط با تکنولوژی و علمی را بر عهده داشته است، درباره چالش خود در اجرای این مسابقه گفت: کار در فضای نوجوان برای من چالش بود؛ اینکه بتوانم مفاهیم علمی و فنی را با زبان نوجوانان بیان کنم. در دنیای خبر، افراد سعی می‌کنند به سمت زبان ساده‌تر بروند و در این برنامه هم نوع گفتمان و ساده سازی آن یک چالش برای ما بود؛ اینکه نوجوانان از بیان مفاهیم سخت خسته نشوند و برنامه ما برایشان سرگرم کننده باشد.

طرح مفاهیم کسب و کار‌های نوپا در مسابقه کار و پله

وی اضافه کرد: البته «کار و پله» فتح بابی برای من بود. من چندین سال برای سنین بالا کار کردم، اما متوجه شدم نوجوانان عطش بالایی برای آموختن دارند و علاقه مند شدم در زمینه نوجوانی بیشتر فعالیت کنم.

کرمی درباره مفاهیمی که در این مسابقه آموزش داده می‌شود، گفت: بازار، تولید محصول، وام گرفتن، عرضه سهام، شراکت پولی و بسیاری از مفاهیم تخصصی حوزه کسب و کار‌های نوپا از طریق این مسابقه طرح شده و برای مخاطب نوجوان قابل درک می‌شود.

وی در پایان گفت: خواهشی هم از مسئولان دارم که این مسابقه را در زمان‌های بیشتر و بهتری پخش کنند. هرچه ساعت پخش یک برنامه بهتر باشد به تاثیرگذاری آن روی مخاطب و دیده شدنش بیشتر کمک می‌کند.

مسابقه «کار و پله» با اجرای سعید کرمی و تهیه کنندگی یوسف بچاری یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار