روند اجرایی طرح‌های مصوب سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری بررسی شد

در نشستی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران استانی، روند اجرایی طرح‌های مصوب سرمایه گذاری استان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از مدیران استانی به منظور پیگیری مصوبات سفر معاونین، مدیران شرکت‌ها و بانک‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان که در آذر ماه امسال انجام شد با نماینده ویژه وزیر، معاونین و جمعی از مدیران شرکت‌ها و مدیران عامل بانک‌های زیرمجموعه وزارتخانه دیدار کردند.

در این نشست روند اجرایی طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به اینکه با موافقت معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۱۰ میلیارد تومان به سهم تسهیلات اشتغال روستایی چهارمحال و بختیاری افزوده شد اظهار داشت: همچنین برای اتمام سه پروژه هتل روستای ده چشمه، هتل سیاسرد بروجن و هتل روستای فیل‌آباد در حوزه گردشگری حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

او افزود: برای تکمیل کارخانه آب معدنی سالداران واقع در روستای راستاب از توابع شهرستان فارسان ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که ۱۵ میلیارد تومان از این تسهیلات از محل تسهیلات روستایی و ۵ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی بانک توسعه تعاون تامین می‌شود.

عباسی با اشاره به پروژه‌های در نظر گرفته شده برای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل تکمیل طرح توسعه بیمارستان هاجر شهرکرد، احداث خوابگاه دانشجویی و احداث ساختمان بانک دانشگاه و پارکینگ در ستاد دانشگاه واقع در خیابان کاشانی است که با سرمایه‌گذاری بانک عامل اجرایی و عملیاتی می‌شوند، همچنین با تامین اعتبار توسط این بانک دو باب خانه بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی در مناطق محروم استان احداث خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین مقرر شد این بانک برای احداث سه مدرسه در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری تسهیلات بلاعوض در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قرار دهد.

عباسی از احداث دو گاوداری شش هزار راسی در شهرستان‌های کیار و لردگان توسط یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری خبر داد و گفت: همچنین یک سرمایه‌گذار برای احداث یک واحد کارخانه لبنیات با ظرفیت ۶۰۰ تن و یک گاوداری ۱۰ هزار رأسی در استان اعلام آمادگی کرده است که مقرر شد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای این طرح‌ها فراهم شود.

او در ادامه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش، چند پروژه درمانی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌کند ادامه داد: مقرر شد این سازمان سه درمانگاه در شهر‌های اردل، شلمزار و سامان احداث و یک دستگاه ام آر آی در سال ۱۴۰۰ به بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر اختصاص دهد.

عباسی گفت: برای احداث و تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی در شهرکرد، تهیه زمین و اعتبار مربوط به آن از طریق سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته می‌شود و تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی لردگان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیای واحد بروجن خودرو در شهرستان بروجن، افزود: مقرر شد یک سرمایه‌گذار از بخش خصوصی برای احیای مجدد این واحد اقدامات لازم را انجام دهد.

عباسی اضافه کرد: هفته آینده نشستی با روسای بانک‌های عامل برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش جهت توسعه سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی و صنعتی برگزار و نسبت به تخصیص اعتبار اقدام لازم بعمل آید.

او در پایان گفت: مقرر گردید معاونت اشتغال و توسعه کار آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبار لازم برای احداث ناحیه صنعتی بادام واقع در شهرستان سامان و همچنین ۱۰ پروژه زنجیره تولید برای شهرستان‌های ۱۰ گانه استان را از محل تسهیلات ارزان قیمت و روستایی تامین نماید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.