نظارت بر ساخت و ساز‌ها در شهر‌های استان تشدید می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: نظارت بر ساخت و ساز‌ها در شهر‌های استان تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرهای استان گفت: شیوه نامه ای بعد از چندین نشست کارشناسی و با حضور دستگاه های متولی ساخت و ساز در استان تهیه، تدوین و نهایی شد.

او افزود: این شیوه نامه پس از احصای وظایف دستگاه های متولی از جمله شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان و بر اساس ضوابط و دستورالعمل های مربوطه جهت اجرا، ابلاغ و مقرر شد در شهرهای استان بویژه اردبیل عملیاتی شود.

قلندری گفت: باید شهرداری ها و نظام مهندسی و راه و شهرسازی اقدامات لازم  جهت انضباط بخشی به ساخت و سازها و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز را بعمل آورده و با تشکیل گروه های مشترک کاری و کارشناسی از ظرفیت های قانونی نیز در این مورد بهره بگیرند.

او تصریح کرد: نمایندگان وزارت کشور در کمیسیونهای ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها نیز به وظایف قانونی خود در رسیدگی به ساخت و سازهای خارج از ضوابط ارجاعی به کمیسیون ب همراه سایر اعضا اقدام خواهند کرد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: همچنین مقرر شد بازنگری و تهیه طرحهای توسعه شهری شهرها خصوصا  طرح تفضیلی شهر اردبیل پیگیری و ضمن توجه به نیازهای شهر در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ جمع بندی و اجرایی شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.