احداث پیشرفته ترین مدرسه خیرساز در یکی از مناطق محروم شیراز

پیشرفته‌ترین مدرسه خیرساز در یکی از مناطق محروم شیراز با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، استاندار فارس در بازدید از روند ساخت مجموعه خیرساز آموزشی، فرهنگی و ورزشی سید محمد باقر شفاعتیان ناحیه ۳ شیراز، هدف از این بازدید را تقدیر از تمام خیرینی عنوان کرد که در استان فارس با اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و اداره کل نوسازی مدارس فارس همکاری دارند و در این راه گام‌های بسیار بزرگی برداشته اند.

عنایت الله رحیمی بیان کرد: این بازدید همچنین به منظور تقدیر و تشکر از خیر بزرگ این پروژه است که در این منطقه محروم اقدام به ساخت یک مجتمع آموزشی برای دانش آموزان کرده است.

او اظهار داشت: این خیر نیک اندیش با توجه به تجارب و بازدید‌های مختلفی که از مراکز آموزشی داشتند با این نیت که بتوان تحولی را در این منطقه ایجاد نمود، اقدام به ساخت خیرخواهانه این آموزشگاه در بلوار ابوذر غفاری شیراز کردند.

فرهاد اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: این آموزشگاه با ویژگی‌های متفاوتی ساخته می‌شود و این تفاوت فقط از حیث ویژگی‌های ساختمانی نخواهد بود بلکه محتوا‌های آموزشی و تربیتی را نیز در بر خواهد گرفت.

او گفت: باتوجه به امکاناتی که در این مدرسه وجود دارد قطعا به عنوان یک کانون فرهنگی و تربیتی مورد استفاده افراد این محله قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم این محله یعنی محله شیخ علی چوپان نقش پررنگی را در انقلاب ایفا کردند، بیان کرد: اگر دانش و سواد وارد منطقه‌ای نشود هیچ گاه فقر زدایی انجام نخواهد گرفت و اندیشه ما این است که در مناطق محروم مدارس با کیفیت بسازیم تا فرهنگ آن منطقه ارتقا یابد.

او افزود: از ابتدا آقای شفاعتیان، خیر این آموزشگاه به دنبال این بود که براساس سند تحول بنیادین آموزشگاهی بسازد که به کانون تربیتی محله تبدیل شود تا بحث مهارت آموزی، مشاوره، ورزش و ... در آن دنبال شود.

محمد کماندار رییس آموزش و پرورش ناحیه ۳ نیز در این مراسم گفت: این مجموعه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با زیر بنای آموزشی ۳ هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است.

او با بیان اینکه این مجموعه با اعتباری بالغ بر یکصد و ۴۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد گفت: آموزشگاه زنده یاد محمد باقر شفاعتیان دارای ۳۵ باب اتاق و ۱۸ باب کلاس درس خواهد بود.

کماندار همچنین گفت: نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه، زمین چمن، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، و کارگاه رایانه از جمله امکانات این مجتمع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس نیز در این مراسم گفت: مدرسه کارخانه انسان سازی است و خیر بزرگ مدرسه ساز این پروژه، در منطقه ابوذر غفاری که یکی از مناطق محروم شهر شیراز می‌باشد و به صورت خاص سرانه فضای آموزشی آن از استاندارد لازم فاصله داشته است را انتخاب و اقدام به ساخت یک مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای کودکان در ناحیه ۳ شیراز نموده است.

سرفراز موصلی افزود: در مدارس انسان‌ها تربیت می‌شوند و این انسان‌ها دنیای دیگران و آخرت خود را می‌سازند و یقینا در اتفاقات بزرگ و ارزشمندی که در آینده در جهان توسط افرادیکه در این مدرسه درس خوانده اند رقم می‌خورد خیرین به خصوص خیر بزرگ این مدرسه و پدر مرحوم این خیر در این امر سهیم خواهند بودند؛ چرا که با ورود به این حوزه تغییر بزرگی در زندگی دیگران بوجود می‌آید.

او اظهار داشت: در شهر شیراز ۱۲ نقطه را در مناطقی که به دلیل کمبود فضای آموزشی سرانه کمتری داشتند انتخاب شده است که بیشتر در محلات فرسوده بوده اند، اقدامات اجرایی ساخت فضای آموزشی در دستور کار می‌باشد و امید است ۵۰ درصد پروژه‌ها را بتوان تا مهر ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رساند.

خیر مدرسه ساز سید محمدحسین شفاعتیان نیز در خصوص این مجتمع آموزشی، گفت: عملیات احداث مجموعه آموزشی، فرهنگی و ورزشی زنده یاد سیدمحمدباقر شفاعتیان در بلوار ابوذر غفاری در حال اجرا است باتوجه به اینکه این منطقه یکی از محروم‌ترین مناطق شهر شیراز در مباحث اجتماعی است و اقشاری که در این منطقه زندگی می‌کنند اقشار آسیب پذیر هستند، تصمیم بر آن شد تا یک مجتمع با ویژگی‌های ذکر شده در این منطقه به نام زنده یاد پدرم احداث کنم.

او با اشاره به امکانات این پروژه اظهار داشت: این مجتمع آموزشی با ۵ هزار متر مربع مساحت بالغ بر ۳۱۴۵ متر مربع زیر بنا دارد و دارای ۳۴ باب اتاق شامل ۱۸ کلاس است و مابقی شامل فضا‌های کمک آموزشی همچون کارگاه کامپیوتر، کارگاه خلاقیت، آزمایشگاه، کتابخانه و نمازخانه، اتاق بهداشت، سالن اجتماعات، اتاق مشاوره و فضا‌های ورزشی همچون زمین چمن و اتاق ورزش است.

این خیر مدرسه ساز ادامه داد: در تلاش هستیم تا این مدرسه براساس آخرین استاندارد‌های جهانی ساخته و به اتمام برسد تا کودکان محروم این منطقه بتوانند در این مکان از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند و درس زندگی را فراگیرند و این مکان یک مدرسه علم و زندگی برای کودکان این منطقه باشد.

شفاعتیان با بیان اینکه برنامه ریزی بسیار خوبی در جهت توسعه این مجتمع آموزشی پیش بینی شده است، افزود: امید است با برنامه ریزی صورت گرفته با بهره برداری از این مدرسه تحول عظیمی در این منطقه محروم بوجود آید.

او همچنین در خصوص ادامه فعالیت خود در راستای ساخت مدرسه، عنوان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته این راه ادامه خواهد داشت. باتوجه به اینکه در حال حاضر فاز اولیه این مجتمع آموزشی که در حال احداث می‌باشد شامل مقاطع اول ابتدایی تا نهم می‌باشد، فاز دوم آن که در مجاورت این مجتمع آموزشی قرار گرفته است تا مقطع پیش دانشگاهی احداث خواهد شد.

این خیر مدرسه ساز بیان کرد: فاز اول عملیات اجرایی مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی زنده یاد سیدمحمدباقر شفاعتیان با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد تومان در حال انجام است و با برنامه ریزی صورت گرفته این مجتمع آموزشی در مهر ۱۴۰۰ افتتاح و به بهره برداری می‌رسد و پذیرای دانش آموزان عزیز خواهد بود.

او با بیان اینکه برای این پروژه مراسم کلنگ زنی تعریف نشد و این مراسم برگزار نشد، اظهار داشت: علاقه‌مند بودم حرکتی انجام بپذیرد و این مدرسه تا مرحله‌ای به ساخت برسد و سپس از مسئولین دعوت کنم که از مراحل ساخت بازدید نمایند که به حمدا... ظرف مدت ۶ ماه این اتفاق افتاد و سقف طبقه سوم مدرسه هم زده شد و در روز عید مبعث که مناسبت بسیار ارزشمند و عید بسیار بزرگی است توفیق یافتیم میزبان مسئولان استان باشیم.

در پایان این آیین با اهدای لوحی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، خیر مدرسه ساز سیدمحمدحسین شفاعتیان تکریم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار