حمله به دو کاروان لجستیکی اشغالگران آمریکایی در عراق

منابع خبری عراق اعلام کردند که دو کاروان حامل تجهیزات لجستیک متعلق به نظامیان اشغالگر آمریکایی در غرب و جنوب عراق هدف قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» امروز (پنج‌شنبه) از هدف قرار گرفتن دو کاروان آمریکایی در عراق خبر داد.

به گزارش این کانال، یک کاروان تجهیزات لجستیک متعلق به نظامیان اشغالگر آمریکایی در استان الانبار واقع در غرب عراق و یک کاروان تجهیزات آمریکایی دیگر نیز در منطقه «السماوه» در استان «المثنی» واقع در جنوب عراق هدف قرار گرفت.

صابرین نیوز همچنین در ۱۳ اسفند ماه جاری از هدف قرار گرفتن چهار کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در عراق خبر داد که مسئولیت دو حمله اول را گروه عراقی «قاسم الجبارین» برعهده گرفت.

حمله به کاروان‌های نظامیان آمریکایی طی چند ماه گذشته افزایش یافته است و نیرو‌های عراقی مهمترین علت آن را به اتمام رسیدن زمان حضور این نیرو‌ها در عراق می‌دانند و خواستار تسریع در اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه از سراسر اراضی عراق از سوی دولت هستند.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق یکشنبه هفته جاری اعلام کرد کمیته‌ای ویژه تدوین گزارش نهایی در خصوص برنامه خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تشکیل شده است.

او گفت: این کمیته به ریاست «فواد حسین» وزیر خارجه عراق و عضویت «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی، رئیس‌دفتر نخست‌وزیری، رئیس ستاد مشترک ارتش و معاون فرماندهی کلی نیرو‌های مشترک تشکیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که کمیته مذکور گزارشی نهایی در خصوص برنامه خروج نیرو‌های خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از کشور را برای اجرای مصوبه سال گذشته پارلمان تدوین خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
قاسم الجبارین یا قاصم الجبارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
درود برعراقی ها. بزنید آمریکایی های حرومی رو. زنده باد ملت عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
کار حشد الشعبی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
احتمالا آمریکا پاسخ دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
انشالله داره اون روزهایی میرسه که تازه درزمان جورج بوش جنگ طلب روزی هفت نظانی آمریکایی کشته میشدند ودست به دامن ایران شده بودن که تو رو خدا ما ها رو نزنید اما این بار میخوایم اونها رو از منطقه پرتشون کنیم بیرون دیگه مردم عراق از این ارازل اوباش خونشون به جوش اومده
آخرین اخبار