وزیر سابق آمریکا: مدت دیپلماسی با ایران رو به اتمام است

وزیر سابق انرژی آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد زمان دیپلماسی با ایران برای دولت بایدن روبه اتمام است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ارنست مونیز» وزیر سابق انرژی آمریکا، امروز (پنجشنبه) مدعی شد زمان دیپلماسی با ایران روبه اتمام است.

او در بخشی از مصاحبه خود با سی‌ان‌بی‌سی مدعی شد: «وقت برای دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن برای دیپلماسی با ایران رو به اتمام است.»

این مقام سابق آمریکا در بخشی دیگر مدعی شد: «انتخابات پیشِ‌رو در ایران، مذاکرات برجامی با ایران را با وقفه مواجه خواهد کرد.»

مونیز در زمان دولت «باراک اوباما» وزیر انرژی آمریکا بود و در سال ۲۰۱۵ در توافق برجام نقش اساسی داشت. او در حال حاضر مدیر عامل «سازمان غیرانتفاعی برنامه ابتکاری تهدید‌های هسته‌ای» است و مدعی شده «تا انتخابات ایران زمان اندکی باقی مانده است و قطعا پس از آن تغییراتی پیشِ‌رو خواهد بود.»

ساعاتی پیش اولین نشست کارگروه مشورتی-کاربردی ایران میان آمریکا و رژیم صهیونیستی به شکل مجازی و به ریاست «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، و «بن شبات» همتای اسرائیلی، او برگزار شد.

سخنگوی تیم امنیت ملی کاخ سفید در این باره اعلام کرد: «دو طرف در این نشست به دغدغه‌های مشترک ازجمله ایران پرداختند و برای مقابله با چالش‌های پیشِ‌رو اعلام آمادگی کردند.»

همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، روز گذشته مدعی شده بود تحریم‌های ایران زمانی رفع خواهد شد که این کشور به تعهدات خود ذیل برجام پا‌ی‌بند شود و گفت: «تا زمانی که ایران به پا‌ی‌بندی کامل در برجام بازنگردد، تحریم‌ها را لغو نخواهیم کرد. ما دوباره مسیر دیپلماتیک خود را با متحدان اروپایی آغاز کرده‌ایم تا ایران را به توافق هسته‌ای برگردانیم.»

دولت دونالد ترامپ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار فشار حداکثری علیه ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیشِ‌روی دولت جدید آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
قابل توجه اصلاح طلبانی که عکس یادگاری با اینها میگرفتند و امضای کری تضمین بود و اوباما مودب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
زمان دیپلماسی با ایران 3سال پیش تمام شده است همچنین وقتی که مذاکره ای در کار نباشد دیگر زمانی برای ان متصور نیست.
آخرین اخبار