هدیه بیش از ۴ هزار نهال مثمر به مردم شیرین آباد فراهان

به همت بنیاد علوی بیش از ۴ هزار نهال مثمر با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در روستای شیرین آباد فراهان کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  به مناسبت هفته منابع طبیعی و در فصل درختکاری و به همت مردم و مسئولان شهرستان فراهان و روستای شیرین آباد این شهرستان ۴ هزار نهال مثمر در این روستا کاشته شد.

دهیاری و شورای اسلامی روستای شیری آباد، پایگاه بسیج روستا، هیئت جوانان روستا و صنف کفاشان با حضور معاون فرماندار شهرستان فراهان در اقدامی خیرخواهانه دست به دست هم دادند و با غرس نهال‌های مثمر در سطح روستا عیدانه مبعث به مردم روستای شیرین آباد را درخت‌های مثمر قرار دادند.

بنیاد علوی بیش از ۴ هزار اصله نهال مثمر با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را به مردم روستای شیرین آباد از توابع بخش خنجین هدیه داد و به صورت رایگان در اختیار مردم این روستا قرار داد تا این نهال‌ها را کاشته و از میوه آن‌ها استفاده کنند.

کاشت درخت در دین اسلام بسیار سفارش شده و با گسترش سنت حسنه درختکاری در بین مردم، از محیط زیست که یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به بشر هست، درست حفاظت شود.

در تقویم رسمی کشور ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه هرسال به نام هفته منابع طبیعی و نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند روز درختکاری نامگذاری شده است.

در روز ۱۵ اسفند در مکان‌های تعیین شده نهال رایگان توزیع می‌شود و مردم و مسئولان با حضور در پارک ها، جنگل‌ها و دیگر نقاط به کاشت نهال می‌پردازند و با این رسم نیکو به استقبال سال نو و بهار طبیعت می‌روند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.