وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

سیستمی شدن سامانه توزیع بار در بنادر کشور

اسلامی گفت: سامانه توزیع بار در بنادر سیستمی شده و کامیون‌هایی که به بنادر جنوبی وارد می‌شوند با یک پیامک نوع کالا، مقصد و صاحب کالا را می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه اجلاس سالانه مدیران سازمان بنادر که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور معاونان بنادر برگزار شد، گفت: امسال علاوه بر شیوع ویروس کرونا شاهد سخت‌ترین تحریم‌های تروریستی و ظالمانه علیه کشورمان بودیم، اما همچنان چرخ تولید و تجارت کشور برقرار بوده است.

او با بیان اینکه در سال ۲۰۲۰ عملکرد متوسط بنادر دنیا بیش از ۹/۵ درصد کاهش را نشان می‌داد، افزود: این در حالی است که این رقم در بنادر ایران به ۱۹ درصد رسید که با توجه به مشکلات ناشی از تحریم‌ها رقم قابل قبولی است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در ۱۴ سال گذشته به نرخ ثابت، سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت و بخش خصوصی در بنادر کشور سرمایه گذاری شده است که عمده آن از سال ۹۵ به بعد بوده است و این امر نشان می‌دهد جریان تجارت و اقتصاد کشور درک درستی از سرمایه‌گذاری در بنادر دارند.

اسلامی توضیح داد: ظرفیت بنادر کشور هم اکنون به ۲۸۵ میلیون تن رسیده است و تا ۵ سال آینده این ظرفیت به ۵۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

او با اشاره به نقش راه آهن در حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی(ره) گفت: نقش راه آهن که پیش‌تر از حمل کالا‌های اساسی ۳ درصد بود امسال به ۱۱ درصد رسیده و امیدواریم این سهم از طریق اتصال به مراکز بار افزایش یابد.

اسلامی بیان کرد: توسعه بنادر از طریق اتصال پس زمینه‌ها آغاز شده و سیلو‌های مکانیزه زیادی در بنادر در حال ساخت است و کالا‌های اساسی بدون دخالت انسان و به صورت مکانیزه به داخل سیلو‌ها منتقل شده و از آنجا به داخل کامیون‌ها رفته و به مراکز مصرف ارسال خواهد شد که گام بزرگی در جهت سلامت و امنیت غذایی مردم به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی ساماندهی حمل بار در بنادر را از اقدامات موثر دانست و گفت: پیش‌تر راننده دو تا سه هفته در بندر معطل می‌ماند تا بار بگیرد که این امر مفاسد زیادی دربرداشت و همیشه مجموعه حمل و نقلی کشور از آن شاکی بود، اما امسال سامانه توزیع بار در بنادر سیستمی شده و کامیون‌هایی که به بنادر جنوبی وارد می‌شوند با یک پیامک نوبت و نوع کالا و مقصد و صاحب کالا را می‌شناسند و ظرف مدت ۲۴ ساعت بار خود را تحویل گرفته و از بندر خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر راه ، بنادر کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار