منتصر کوهساری مطرح کرد:

توجه ویژه به زیرساخت و تامین تجهیزات بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی وضعیت تجهیزات بنادر کشور را مطلوب دانست و گفت: باید به مقوله تامین تجهیزات مدرن و به روز در بنادر کشور، توجه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد منتصر کوهساری، درباره تامین تجهیزات بندری در بنادر کشور، اظهار کرد: در راستای طرح جامع بنادر بازرگانی کشور دو محور باید مدنظر قرار گیرد؛ یکی توسعه زیرساخت بنادر و دیگری تامین تجهیزات بنادر است. 

او ادامه داد: علاوه بر این باید تجهیزات بندری اعم از گنتری کرین ها، چرثقیل های موبایل ساحلی، مکنده های غلات، تجهیزات مورد استفاده در محوطه های بندری و محوطه های پشتیبانی بنادر همواره آماده به کار و به روز باشند، چراکه ارائه خدمات مطلوب بندری به مشتریان بنادر و جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی ها، وابسته به وضعیت تجهیزات موجود است.

وضعیت تجهیزات بنادر کشور مطلوب است

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر در جهت تامین تجهیزات بندری بر اساس طرح جامع بنادر بازرگانی و نیاز بنادر کشور گام بر می دارد، بیان کرد: هم اکنون وضعیت تجهیزات بنادر کشور مطلوب، اما کافی نیست و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

کوهساری ادامه داد: به منظور فعالیت مشترک تجاری با کشورهای مختلف، داشتن تجهیزات تخلیه و بارگیری مدرن نیاز است که بر این اساس سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع داخلی خود و نیز دریافت وام ۴۰۳ میلیون دلاری، نسبت به تامین تجهیزات بندری و دریایی اقدام کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تجهیزات بندری نظیر چرثقیل های موبایل ساحلی، جرثقیل های موبایل محوطه ای، لیفتراک ها، ریچ استاکر، ام پی تی استاکر وارد شدند، گفت: مناقصه تامین تعدادی از تجهیزات دریایی در حال انجام است و بخشی ساخته شده است و در آینده نزدیک هم در بنادر مورد استفاده قرار می گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار