مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی:

تست کرونا از مسافران خارجی در فرودگاه مشهد انجام می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: تست مولکولی پی.سی.آر از مسافران بالای هشت ساله که از کشورهای پرخطر به مشهد سفر کرده‌اند، در فرودگاه مشهد انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود امانی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: با توجه به ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مراقبت و نمونه‌گیری از مسافران خارجی ورودی به این فروگاه از امروز به صورت ویژه‌تر دنبال می‌شود.

او افزود: طبق این دستورالعمل، از مسافران ورودی از سایر کشور‌ها نیز که در غربالگری مشکوک شناخته شوند، تست پی. سی. آر گرفته می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: همچنین تمامی مسافران خارجی هنگام ورود به فرودگاه و پیش از گیت گذرنامه، ملزم به ارائه جواب منفی تست مولکولی پی. سی. آر هستند و باید مورد تب سنجی و غربالگری نیز قرار گیرند.


بیشتربخوانید


امانی بیان کرد: طبق این دستورالعمل کشور‌های انگلستان، آفریقای جنوبی، آرژانتین، آنگولا، برزیل، کلمبیا، پرو، گینه و تمامی کشور‌های قاره اروپا از جمله کشور‌های پرخطر هستند و عراق نیز در لیست کشور‌های با شرایط ویژه و پرخطر قرار دارد.

او با تاکید بر اجتناب از سفر‌های غیرضروری در ایام نوروز به دلیل شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: این فرودگاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مسافران را دارد و مسافران نیز باید الزامات بهداشتی را رعایت کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار