در نشست تعیین دستمزد ۱۴۰۰ کارگران؛

کارفرمایان پیشنهاد افزایش ۳۷ درصدی دستمزد را دادند/ چانه زنی‌های مزدی در فضای مطلوب

دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار و سومین نشست تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ دقایقی پیش با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و کارفرمایی آغاز به کار کرد.

در جلسه امشب، نمایندگان کارفرمایی از درصد پیشنهادی قبلی خود که ۳۴.۲ درصد بود کمی بالاتر رفته و پیشنهاد افزایش ۳۷ درصدی سرجمع دریافتی کارگران شامل افزایش ۲۵ درصدی حداقل مزد به علاوه افزایش سایر سطوح مزدی و مزایا را مطرح کرده اند.

نمایندگان کارگری هم امیدوار هستند که امسال حقوق کارگران رقم خوبی به تصویب برسند و اختلاف دو میلیون تومانی هزینه امسال سبد معیشت کارگران و سال گذشته جبران شود.

توضیحات نماینده کارفرمایی درخصوص تعیین رقم دستمزد کارگران

اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در حاشیه جلسه شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین تصمیمات این شورا برای دستمزد کارگران، اظهار کرد: برای افزایش دستمزد کارگران چند ویژگی را در نظر میگیریم، معیشت کارگران و تورم ۲ ویژگی مهم به شمار می‌رود، تاکنون ارقام مختلفی در جلسه مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش دستمزد کارگران بر پایه‌های علمی است، ادامه داد: تعامل مناسبی بین دولت و کارفرمایان شکل گرفته است، پیش بینی می‌کنیم امشب به جمع بندی برسیم و از بررسی و مباحث زائد در جلسه خودداری شده است.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار یادآور شد: قدرت خرید کارگران برای سال بعد نیز حفظ و ثابت می‌شود.

فضای جلسه شورای عالی کار مطلوب است

در ادامه این جلسه طبق مشاهدات خبرنگار ما، فضای جلسه حاکی از آن است که نمایندگان کارگری و کارفرمایی در فضایی مطلوب درخصوص رقم دستمزد کارگران چانه زنی می‌کنند. امید است که در چنین فضایی رقم مناسبی برای مزد کارگران در سال ۱۴۰۰، مصوب شود و سال آینده کارگران نگران وضعیت معیشتشان نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۵۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
کارفرمایان خیلی خیلی خیلی بیجا کردند بی خود کردند گفتند 37 درصد افزایش دهید 39 درصدش بسیار بسیار بسیار کم است کارفرمایان یه مشت فراعنه برده دار عصر جدیدند ، حقوق و دستمزد زیر 15/000/000 پانزده میلیون تومان زیر خط فقر است در این دوره زمانه باید سقف دریافتی حقوق و دستمزد کارگران را در سال 1400 اعلام می کردید 15 پانزده میلیون تومان و به همین نسبت دریافتی های آنان که سوابق کار بیشتری دارند تجربه بیشتری دارند سواد و سابقه بیشتری دارند در کار حقوقشان از 15 پانزده میلیون تومان افزایش میابد تا بازنشسته شوند و بازنشستگی همسانسازی شده دریافت کنند عدل و عدالت خردمندانه و آزاده اندیشانه سقف حقوق را در 1400 15/000/000 پانزده میلیون تومان می دانند نه زیر 15پانزده میلیون تومان با این همه گرانی و تورم های مختلف در جامعه مدنی امروزه آخه آدم بی خرد فقط یه اجاره مسکن این روزها 3 ال 4 میلیون تومان اجارشه در اونم پایین شهر اون وقت اومدیت حقوق کارگری را اعلام کرده ایت با افزایش ٣٩ درصدی به ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان برای خانواده ٣/٣ نفری رسیده است زکییییییییییییییییییییییییییییییییییییی !!! بپا یهو چشتون نکنن از بس تصمیمات خردمندانه می گیرید !!! حا آره خیلییییییییییییییییییییییییییییییییی مگه داریت با کورها تیلیت می خورید که ندوند چنتا لقمه پنج انگشتی بزرگ دارید با دو دستتون می خورید از توی کاسه کور بینوا !!! افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار