۵ پرونده مضحک باورنکردنی در دادگاه‌ها

روزانه صد‌ها پرونده در دادگاه‌های سراسر دنیا بررسی می‌شوند، گاهی اوقات دلیل تشکیل این پرونده‌ها غیر قابل باور و فراتر از تصورات ما است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی به دادگاه فکر می‌کنیم، محیطی خشک و جدی که در آن بحث‌های مهم می‌شود، به ذهنمان می‌آید. هرچند، وقتی بعضی از دلیل‌های عجیب و غریب مردم برای شکایت را می‌شنویم، ناخودآگاه لبخند بر لب هایمان ظاهر می‌شود.

شاید درباره دادگاه "قهوه ریخته شده" شنیده باشید. زنی که قهوه داغ روی پاهایش ریخته بود، از طرف رستوران ۲ میلیون دلار خسارت دریافت کرد! شکایت‌های زیادی مانند این وجود دارند. در این جا لیستی از جالب‌ترین پرونده‌ها را تهیه کرده ایم.

۱- شلوار مورد علاقه

در سال ۲۰۰۷، وقتی خشکشویی کاستم، شلوار یک قاضی اداری، روی پیرسون، را به او پس داد، روی ادعا کرد شلوار متعلق به او نیست و به همین خاطر درخواست جریمه ۶۷ میلیون دلاری از خشکشویی را کرد. او مدعی شد شلواری که به خشکشویی داده گم شده و با اینکه خشکشویی رضایت مشتری‌ها را ضمانت کرده، نتوانسته به این قول خود عمل کند. پیرسون اظهار کرد ۶۳ میلیون دلار (که البته بعدا به ۵۳ میلیون دلار کاهش یافت)، طبق قانون، جریمه کلاهبرداری است. هرچند، پیرسون پرونده را باخت؛ چرا که نتوانست ثابت کند شلوار‌هایی که خشکشویی به او تحویل داده بود، برای او نبوده است.

۶ پرونده خنده دار باورنکردنی!

۲- مراقب نهنگ‌های قاتل باشید

در سال ۱۹۹۹، دنیل دوکس در حال تلاش برای رسیدن به رویایش که شنا کردن با وال‌ها بود، به طرز فجیعی کشته شد. او خودش را از نگهبانان پارک آبی مخفی کرد و سپس در شب، بعد از بسته شدن پارک، توسط یک وال قاتل کشته شد. پدر و مادر دنیل یک پرونده در دادگاه چند میلیون دلاری علیه پارک آبی تشکیل دادند. آن‌ها اعتراض داشتند که چرا پارک آبی علایم هشدار در پارک نصب نکرده و از خطرات وال‌ها برای انسان‌ها چیزی نگفته است. چندی بعد، پرونده بدون هیچ توضیحی بنابر رضایت شاکی‌ها بسته شد.

۶ پرونده خنده دار باورنکردنی!

۳- استرداد شهریه

در سال ۲۰۰۹، هنگامی که ترینا تامپسون نیویورکی، نتوانست بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه کار پیدا کند، ۷۲۰۰۰ دلار علیه دانشگاهش شکایت کرد. تامپسون که با نمره‌ای معمولی از دانشگاه فارغ التحصیل شده بود، ادعا کرد بخش کار و حرفه دانشگاه، به او کمک کافی ارائه نداده و با تبعیض، برای دانشجویان با نمرات بالاتر، خدمات بهتری در اختیار گذاشته است. تامپسون به دنبال پس گرفتن شهریه خود به مبلغ ۷۰۰۰۰ دلار و همچنین گرفتن ۲۰۰۰ دلار اضافی به خاطر استرس وارد شده به او در طول سه ماه کار پیدا کردن بود.

۶ پرونده خنده دار باورنکردنی!

۴- انتظار در ایستگاه قطار

در سال ۲۰۰۸، یک زن ۵۸ ساله ایلینویی به نام گایان زخرابف، سعی کرد از اعضای بدن هیرویوکی جوهو ۱۸ ساله که قربانی یک تصادف وحشتناک با قطار شده بود، شکایت کند. جوهو هنگامی که سعی داشته خود را به قطار برساند، اتفاقی از روی ریل رد می‌شود و قطاری دیگر با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت به او برخورد می‌کند. قسمت‌هایی از بدن هیرویوکی، به زخرابف که در یکی از ایستگاه‌های نزدیک منتظر قطار بوده، برخورد می‌کند و به شانه، مچ دست و پای او آسیب می‌زند. قاضی دادگاه ابتدایی، این پرونده عجیب را مختومه اعلام و اظهار کرد که مرد جوان نمی‌توانسته پیش بینی کند اعضای بدنش بعد از تصادف، به کجا پرتاب می‌شوند؛ چون در واقع مرده بود، اما دادگاه نهایی با رأی قاضی اولیه مخالفت و اظهار کرد این کاملا منطقی و قابل پیش بینی است که وقتی قطاری با این سرعت به کسی برخورد می‌کند، اعضای بدنش پرتاب می‌شود و ممکن است به مسافران دیگر برخورد کند.

۶ پرونده خنده دار باورنکردنی!

۵- شباهت با سلبریتی

بعضی از مردم هر کاری می‌کنند تا شبیه سلبریتی مورد علاقه شان شوند، اما الن هکارد پورتلندی که غالبا با بسکتبالیست معروف، مایکل جردن اشتباه گرفته می‌شد، چندان از این موضوع خوش حال نبود. او در سال ۲۰۰۶، از این ستاره NBA و همچنین یکی از بنیانگذاران شرکت نایک به نام فیل نایت، مبلغ ۸۳۲ میلیون دلار شکایت کرد. هکارد واقعا شبیه مایکل جردن بود و حتی گوشواره‌هایی مانند گوشواره‌های او به گوش داشت؛ اما هکارد ۸ سال بزرگتر و همچنین ۶ اینچ از مایکل جردن کوتاه‌تر بود. هکارد بعد از اینکه نتوانست دلیلی منطقی برای درخواست مبلغ ۸۳۲ میلیون دلار بیاورد، از شکایت خود صرف نظر کرد.

۶ پرونده خنده دار باورنکردنی!

هر چقدر هم که این پرونده‌ها غیر قابل باور به نظر برسند، کاملا واقعی هستند. کدام یک برای شما جالب‌تر بود؟ شما درباره چه پرونده‌های عجیبی شنیده اید؟

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، حوادث جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
شما از پرونده های عجیب نوشتید ، همین الان پرونده ای در دادگاه تهران مطرح شد ‌ و موکل من به اتهام ارائه اظهارنامه جعلی به اداره مالیاتی محکوم شد در حالی که شاکی صراحتا اعلام کرد چنین شکایتی نداشته و اداره مالیاتی نیز اعلام کرده اظهار نامه توسط شخص دیگری که سمت داشته ارائه و ثبت شده ضمن این که اظهارنامه بصورت الکترونیکی ارائه میشه و اصولا جعلی بودن معنا ندارد اظهارنامه سال ۹۲ که سالها از آن گذشته است و دیوان عالی اعلام کرده امکان وقوع چنین جرمی نمی باشد اما دادگاه تجدید نظر بر نظر غلط خود اصرار دارد ، این خنده دار نیست که شاکی بگوید من چنین ادعایی ندارم اداره مالیاتی بگوید چنین اتفاقی نیفتاده دیوان عالی کشور بگوید انجام چنین جرمی محال است اما دادگاه محکوم کند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
فقط وقتی باران می بارد
آخرین اخبار