اعطا مطرح کرد؛

طرح خیابان ولیعصرنسبت به چنارها رویکرد حفاظتی ندارد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: طرح ساماندهی محور ولیعصر در چند سال اخیر توسط شهرداری تهران و سازمان زیباسازی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا اظهار کرد: طرح ساماندهی محور ولیعصر در چند سال اخیر توسط شهرداری تهران و سازمان زیباسازی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد:، در این راستا، مشاوری یک طرحی را با رویکرد تراکم ساختمانی، توده گذاری و تعداد طبقات و تراکم سطح اشغال را در نظر گرفته بود، هر چند مدت این کار با تاخیر مواجه شد، اما خوشبختانه به همت معاونت شهرسازی و معماری و اداره کل معماری و ساختمان این معاونت، کار به سرانجام رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: بنده در سه مکاتبه مختلف نکاتی را به شهردار تهران مطرح کردم در این مکاتبات به طور مشخص چند محور را به عنوان اشکالاتی که همچنان در طرح باقی است، متذکر شدم، اما از این سه مکاتبه که انجام و ارسال شد هیچ گونه بازخوردی از شهردار تهران دریافت نکردم.


بیشتر بخوانید


اعطا تاکید کرد: طرح خیابان ولیعصر فردا در کمیسیون ماده ۵ مطرح خواهد شد، در طرح با یک نگاه حفاظتی، تراکم کاهش پیدا کرده و همچنان رویکرد حفاظتی نسبت به چنار‌ها لحاظ نمی شود.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع آسیب جدی به سفره‌های آب زیرزمینی خواهد زد و چنارها را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین در پایین انقلاب و تقاطع انقلاب و ولیعصر که به عنوان ولیعصر تاریخی است و ضوابط متفاوتی دارند، مشخص شده که مشاور سطح اشغال ۸۰ تا ۱۰۰ درصد را پیش بینی کرده و این امر توجیه کارشناسی ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: کاهش طبقات به چهار طبقه با نگاه حفاظتی، کاهش عمق مجاز گود برداری به یک طبقه که به سفره‌های آب زیرزمینی و ریشه چنار‌ها و قنات‌ها آسیب نزند و رعایت سطح اشغال حداکثر ۶۰ درصد در تمام پارسل‌ها به عنوان پیشنهاد برای رفع اشکالات طرح مطرح می‌شود.

اعطا خاطرنشان کرد: نمی‌ توان یک هدف ارزشمند تحت عنوان حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی را مطرح کرد و بعد پیگیر ثبت جهانی آن شد، اما در نهایت طرحی را به کمیسیون ماده ۵ ببریم که ساماندهی و حفاظت در آن اتفاق نمی‌افتد.

وی در پایان گفت: بنده از شهردار بابت عدم پاسخگویی گلایه دارم و درخواست دارم این نکات را مدنظر قرار دهند و در این موضوع که برند خودشان است توجه و جدیت بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار