لزوم جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در زنجان

معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی‌های لازم جهت جمع‌آوری معتادان متجاهر را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی معاون ظهر امروز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان باید ساز و کارهای عملیاتی برای مقابله با مواد مخدر در این استان را تعریف کند.

او افزود: برنامه‌های کاربردی و عملیاتی در خصوص مقابله و مبارزه با مواد مخدر برای سال بعد بایستی تهیه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان بابیان اینکه جامعه هدف باید به درستی شناخته شود، گفت: در این صورت معتاد متجاهر نخواهیم داشت.

مرادی ادامه داد: استفاده مطلوبی از گرمخانه در استان زنجان صورت نمی‌گیرد  بنابراین لازم است تا دستگاه های ذیربط تمهیدات لازم را در رابطه با چگونگی استفاده از گرمخانه ها  جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی  بیاندیشند.

او گفت: جمع آوری معتادان متجاهر به عنوان یک فرصت بوده و ایجاد دغدغه و نگرانی به لحاظ روانی نیز به عنوان یک تهدید است.

مرادی بر لزوم جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در زنجان تأکید کرد و افزود: موضوع مشارکت‌های مردمی و فعال کردن و بهره گیری مطلوب از سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه تشکل‌های غیر دولتی در کنار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های ذیربط باید مد نظر قرار گیرد.

او افزود: در حوزه درمان نیز تحت پوشش قراردادن معتادان تحت درمان و بیمه سلامت آن ها بر حمایت از خانواده‌هایشان در اولویت دارد.

مرادی  گفت: در حوزه فرهنگی و پیشگیری نیز طرح یاریگران زندگی از سوی دستگاه‌های ذیربط عملیاتی و اجرایی شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.