زنجان صاحب رتبه اول کشوری در اجرای طرح کاداستر

استاندار زنجان گفت: زنجان در امر اجرای طرح کاداستر در رتبه اول کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان ظهر امروز هفدهم  اسفندماه در مراسم افتتاح بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه  گفت: افتتاح این طرح علاوه بر اینکه برای استان زنجان اشتغالزایی، بهره‌وری بالا و آورده به همراه دارد، گام مهمی در آموزش کشاورزان برای حرکت به سمت کشاورزی مدرن است.

او افزود: زنجان در موضوع کاداستر که طرحی هزینه‌بر است، مقام اول کشور را به خود اختصاص داده و به احترام کشاورزان اولین سند حدنگاری شده کشور بعد از انقلاب، تقدیم کشاورزان زنجانی شد.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه زنجانی‌ها ۴۵ درصد زیتون کشور را تأمین می‌کنند،  ادامه داد: عملیاتی شدن روش‌های نوین روغن‌کشی و کشت این محصول موضوعی است که طی چند سال اخیر در حوزه زیتون شاهد تحقق آن در استان زنجان بوده ایم.

حقیقی با تأکید بر اینکه پرورش دام سبک چند قلوزایی، از دیگر مزیت‌های زنجان است که ۲۷ استان کشور نیز از این امکان بهره‌مند می‌شوند، افزود: علاوه بر این موضوع طی ۲ماه آینده فاز اول بزرگترین مرکز پرورش دام سبک کشور در زنجان افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه در امر نوین‌سازی روش‌های آبیاری کشاورزی که از فاکتور‌های مهم جلوگیری از هدر رفت آب و پیشگیری از کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است زنجان جزو استان‌های موفق تلقی می‌شود، گفت: ۵۰ درصد وسعت اراضی کشاورزی مستعد استان زنجان به روش‌های آبیاری نوین تجهیز شده  است.

حقیقی بااشاره به اینکه  امروزه زنجان یکی از استان‌های موفق در بحث مبارزه با کرونا است، ادامه داد: به واسطه این امر در دهه‌فجر امسال ۹ هزار  میلیارد تومان طرح در استان زنجان  افتتاح و بهره‌برداری رسید که ۹۱ درصد آن افتتاح و ۹ درصد نیز کلنگ‌زنی بود.

او افزود: طرح جامع زنجان در حال اخذ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است که در این راستا بنیاد مستضعفان همکاری مطلوبی داشته و تحقق آن علاوه بر کمک به اجرای طرح، در تأمین مسکن محرومان نیز گام بسیار ارزشمندی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.