افزایش دوبرابری بستری های کرونایی در مهاباد/ خیز دوباره کرونا دور از انتظار نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از افزایش دو برابری بیماران کرونایی بستری شده در هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته خبر داد.

حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ویروس کرونا جهش یافته و وحشی شده، در صورت عادی انگاری این ویروس در بین شهروندان، شروع پیک چهارم کرونا نیز دور از انتظار نیست.

او افزود: تردد در اماکن شلوغ و پرتردد، حضور در مراسم های عروسی و ترحیم در روستاها و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است.

حسینی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک توسط شهروندان به کمترین میزان خود رسیده و این امر بسیار نگران کننده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در اثر بی توجهی و عادی انگاری جامعه و تغییر وضعیت از زرد به نارنجی و یا حتی قرمز شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

او اضافه کرد: برخلاف تصورات، کرونا در شهرستان تمام نشده و روزانه شاهد مراجعه افراد مبتلا به مراکز درمانی و فوت بیماران کرونایی هستیم، لذا بازگشایی مساجد و مدارس به معنای عادی شدن شرایط بیماری نیست و شهروندان همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اماکن عمومی و ادارات رعایت کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.