برخورد با مخلان آرامش در چهارشنبه آخر سال

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد گفت: با متخلفان نظم و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد گفت: افرادی که به اتهام اخلال در نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال بازداشت شوند ممکن است با صدور قرار بازداشت موقت تا پایان تعطیلات در بازداشت بمانند و بعد از اتمام تعطیلات به اتهامات شان رسیدگی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد با هشدار به مخلان نظم و امنیت مردم در چهارشنبه سوری افزود: هر فردی بخواهد موجب سلب امنیت و آسایش مردم شود بازداشت می شود.

احمدی گفت: برخی افراد هر ساله به بهانه چهارشنبه سوری دست به اقدامات خطرناک نظیر انفجار ترقه ، آتش بازی و دیگر کارهای هیجانی می کنند که این کارها تنها باعث بر هم خوردن آسایش روانی جامعه می شود.

او افزود: به تمامی ضابطان قضائی ابلاغ شده که در چهارشنبه آخر سال با تمامی افرادی که موجب سلب آسایش مردم می شوند برخورد قاطع کنند و به هیچ وجه با آنان مماشات نکنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظراباد گفت : انفجار ترقه و آتش بازی هر ساله علاوه بر سلب آسایش مردم برای خود افراد نیز حادثه ساز شده که برخی به کام مرگ و بعضی نیز شدیدا مجروح شده اند.

احمدی گفت: همچنین به پلیس راهور اعلام شده تا رانندگانی که در چهارشنبه آخر سال دست به اقدامات هیجانی بزنند خودروهای آنان توقیف و به پارکینگ برده شود که قطعا توقیف خودروهای آنان کوتاه مدت نخواهد بود.

او با توصیف مبانی قانونی مجازات مرتکبین افزود: مطابق ماده ۱۲ قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات اصولا  وارد کردن ، خرید و فروش ، نگهداری ، حمل و نقل و مخفی کردن و یا ساختن هرگونه مواد محترقه و منفجره و فشنگ به صورت غیر مجاز  دارای وصف مجرمانه بوده و قابل تعقیب کیفری می باشد.

احمدی در عین حال به شیوع بیماری کرونا هم اشاره کرد و گفت: امسال وضعیت با سالهای گذشته متفاوت شده است زیرا تجمعات ممکن است باعث انتقال ویروس کرونا شود و به همین دلیل خانواده ها بایستی مراقب فرزندان خود باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد افزود: امیدواریم  با مراقبت و مواظبت خانواده ها امسال شاهد مرگ یا مصدومیت هیچ فردی نباشیم و با آرامش و آسایش خیال سال جاری را به پایان ببریم.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.