پیشگیری از حوادث در چهارشنبه آخر سال ضروری است

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری میتواند خسارات غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،احمدی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اظهار کرد: خانواده‌ها نقش کلیدی در پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخرسال دارند و باید فرزندان خود را از اقداماتی که سبب سلب آرامش دیگران می‌شود، برحذر دارند.

احمدی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب ناشی از حوادث چهارشنبه پایان سال حدود است، ادامه داد: اگر قصد دارید برای چهارشنبه آخر سال در مراسم چهارشنبه سوری شرکت کنید، با رعایت نکات ایمنی می‌توانید روزی آرام را برای خود رقم بزنید.

او ادامه داد: تمامی موادی که در نارنجک، ترقه، منور و سایر مواد آتش زا و محترقه استفاده می‌شوند، از مواد منفجره و آتش گیر هستند که ماده‌ای خطرناک است و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد تصریح کرد: از نزدیک شدن به موادی که برای انفجار یا احتراق آماده کرده اند، دوری کنید، زیرا خطر از دست دادن عضوی از بدن و یا مرگ را به همراه خواهد داشت.

احمدی اضافه کرد: دست، چشم و پا بیشترین نقاط آسیب پذیر بدن در حوادث مورد نظر گزارش شده است و متاسفانه آسیب‌های چشم حتی ممکن است منجر به نابینایی شود بنابراین برای پیشگیری از این حوادث بهتر است شهروندان از برپایی مراسم چهارشنبه سوری خودداری کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.