ناتو: تهدیدی از سوی روسیه و چین وجود ندارد

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی با اشاره به اقدامات ائتلاف ناتو در مقابل حمله به متحدانش گفت: هیچگونه تهدیدی از سوی روسیه و چین وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی اظهاراتی در جریان کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، با بیان اینکه هیچگونه تهدید نظامی مستقیم و یا تهدید حمله نظامی قریب‌الوقوعی علیه هیچ یک از متحدان ناتو از سوی روسیه و چین مشاهده نمی‌شود، گفت: این امر حاصل تلاش‌های ائتلاف ناتو است.

وی تصریح کرد: شاید دلیل اصلی این موضوع واکنش تمام ائتلاف ناتو در مقابل هر گونه حمله به متحدان باشد.

استولتنبرگ تاکید کرد: از این رو ما قادریم تا صلح را در اروپا بمدت بیش از ۷۰ سال حفظ کنیم.

وی همچنین در نشستی در دانشگاه استنفورد مدعی شده بود که، ناتو در جریان برنامه‌ریزی راهبردی خود، باید قدرت فزاینده چین را نیز لحاظ کند و از سوی دیگر نیز مرکز تجارب پیشرفته نیروی هوایی ناتو (JAPCC) سامانه‌های موشکی ـ توپخانه‌ای دفاع هوایی «پانتسیرـ اس» روسیه را ابزاری ایده آل برای مبارزه با هواپیما‌های بدون سرنشین نظامی می‌داند.

آژانس تحقیقات دفاعی سوئد نیز مدعی شده است که، علیرغم هزینه‌های نظامی ناتو و استقرار نیروهایش در شرق اروپا و نزدیک مرز‌های روسیه، در صورت وقوع درگیری بزرگ روسیه هنوز در قدرت نظامی دست برتر را نسبت به ناتو دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار