کاخ سفید: کره شمالی به تماس‌های ما پاسخ نمی‌دهد

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد واشنگتن به دنبال تنش زدایی و برقراری تعامل دیپلماتیک با کره شمالی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کاخ سفید هدف دولت آمریکا را تعامل دیپلماتیک با کره شمالی و کاهش تنش اعلام کرد.

جن ساکی روز دوشنبه در نشست خبری کاخ سفید اذعان کرد کره شمالی درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کرده است. سخنگوی کاخ سفید بی اعتنایی کره شمالی به تلاش آمریکا برای برقراری ارتباط را به سرد شدن روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نسبت داد، سردی که به گفته ساکی به دوره بایدن نیز کشیده شده است.

سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: دولت آمریکا از زمان روی کار آمدن، از طریق کانال‌های زیادی با کره شمالی تماس گرفته است. ساکی افزود: هدف ما کاهش خطر تشدید تنش است. اما تا به امروز هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم. وی از پاسخ به سوالی درباره اینکه نگرانی‌های آمریکا در تعامل با کره شمالی چیست، طفره رفت.

ساکی در ادامه گفت: دولت آمریکا در حال رایزنی با مقامات دولتی سابق آمریکا و همچنین ژاپن و کره جنوبی در این باره است. سخنگوی کاخ سفید تلاش‌های دولت متبوع خود برای برقراری ارتباط با کره شمالی را در راستای اقدامات مکرر این کشور برای تعامل با پیونگ یانگ و برغم یکسال قطع مذاکرات دو جانبه توصیف کرد.

از سوی دیگر خواهر رهبر کره شمالی خطاب به دولت بایدن اظهار کرده است که در صورتی که واقعا به دنبال صلح هستید، از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند. کیم یو جونگ ضمن محکوم کردن آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی گفت: بازگشت به روز‌های بهاری، آرام و صلح‌آمیزی که طی سه سال گذشته در شبه‌جزیره کره شاهد آن بودیم، با وجود رزمایش‌های تنش‌زای اینچنینی، دشوار است.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن چندی پیش خبر از ارتباط پنهانی واشنگتن و کره شمالی داده بود و گویا دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن که عزم خود را برای تغییر رویکرد در قبال کره شمالی و تشدید فشار‌ها برای خلع سلاح اتمی، جزم کرده است در پشت پرده بار‌ها تلاش کرده تا با کره شمالی تماس برقرار کند که گفته می‌شود این تلاش‌ها از نیمه ماه فوریه برای برقراری تماس دیپلماتیک با کره شمالی بدون پاسخ مانده و حتی دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل نیز پذیرای دیپلمات‌های آمریکایی نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار