تشدید نظارت بر ناوگان عمومی جاده ای در ایام نوروز

نظارت بر ناوگان عمومی برون‌شهری مازندران در ایام نوروز تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: نظارت بر خدمات ناوگان عمومی مازندران و افزایش ضریب امنیت برای کاربران جاده‌ای و مسافرین در ایام نوروز تشدید می‌شود.

او با بیان اینکه به دلیل شرایط حاکم بر کشور ناشی از شیوع بیماری کرونا و به تبع آن کاهش سفر‌های بین شهری در یکسال گذشته بخش حمل و نقل مسافر با چالش جدی مواجه بوده، افزود: با همت دست اندرکاران این بخش اعم از شرکت‌ها و رانندگان کمترین وقفه‌ای در جابجایی مسافر در استان ایجاد نگردید.

نصیری بر ضرورت رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و گفت: سیاست این اداره کل جابجایی ایمن مسافران بوده و در این راستا نیز نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت‌ها انجام می‌شود.

او افزود: اقداماتی، چون ضد عفونی نمودن اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، توزیع آب آشامیدنی در بطری‌های یکبار مصرف، توزیع دستکش و ماسک یکبار مصرف در بین مسافران و تمدید غیر حضوری (اینترنتی) کارت هوشمند رانندگان، ضدعفونی نمودن سالن‌های اعلام بار و همچنین انتظار مسافر، قرار دادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه‌های بار و مسافر، برای مقابله با ویروس کرونا است.

نصیری گفت: در بخش جا به جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده،به گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن‌ها ارائه می‌شود، ولی لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: در سیستم حمل‌و‌نقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و پرسنل داخل اتوبوس در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت اصول و قوانینی هستند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار