آلودگی هوای اراک و شازند با وضعیت هشدار برای تمام گروه‌ها

مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هوای اراک را آلوده برای تمام گروه‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی  گفت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا وضعیت هوای اراک وشازند برای تمام گروه‌ها  ناسالم است.

مصطفوی افزود: بر این براساس هوای شهر اراک، در روز سه شنبه مورخ ۹۹/۱۲/۲۶ کیفیت هوا از ساعت ۱۰ صبح و با آلایندگی ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

او اضافه کرد: شاخص کیفیت هوای این کلانشهر در ساعت ۱۲ صبح امروز برابر با عدد ۱۵۲ و کیفیت هوا ناسالم برای تمام گروه‌ها گزارش می‌شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: شاخص کیفیت هوای شهرستان شازند ۱۵۷ ناسالم برای تمام گروههامنشا آلودگی توده گرد و غبار فرامنطقه‌ای که از جنوب غربی کشور وارد شده است.

او منشا آلودگی را توده‌ی گرد و غبار فرامنطقه‌ای دانست که از جنوب غربی کشور وارد استان مرکزی شده است.

در شرایط ناسالم هوا تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری کنندو سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل اجتناب نمایند.

دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها در این شرایط ضروری است؛ و باید از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن خودداری شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.