فیصل المقداد: مقصر خروج آمریکا از برجام اسرائیل است

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به خروج آمریکا از برجام و برخی اقدامات این کشور در برابر سوریه، عامل و مقصر این اتفاقات را اسرائیل دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه طی اظهاراتی در نشست «پویایی منطقه‌ای» در تهران که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین دشمنان این کشور محسوب می‌شود، گفت: یکی از دلایل خروج آمریکا از برجام، فشار از سوی مشوق‌های صهیونیستی است.

وی افزود: اقدامات دولت ترامپ در رابطه با جولان اشغالی سوریه و همچنین شناسایی شهر قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل، فاقد ارزش قانونی است.

فیصل المقداد با تاکید بر اینکه اسرائیل در پشت پرده تمام این اقدامات از خروج آمریکا از برجام گرفته تا تصمیمات این کشور در رابطه با قدس و سوریه، قرار دارد گفت: شواهدی در دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن وجود دارد که نشان می دهد خواستار تغییر در روش دولت پیشین این کشور در برابر توافق هسته‌ای است.

وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه آمریکا باید بدون پیش‌شرط به توافق هسته‌ای برگردد، گفت: این کشور با رفتار‌ها و روش‌های خود سبب افزایش تنش در دنیا به ویژه بعد از نقض منشور سازمان ملل متحد شده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که دولت بایدن از گروه‌های تروریستی در داخل و خارج سوریه حمایت می‌کند، هرگز تغییری را در اوضاع بین‌المللی شاهد نخواهیم بود.

فیصل المقداد با تاکید بر اینکه سوریه خواستار صلح و حل درگیری‌های به صورت رسمی است، تصریح کرد: این کشور توانسته با حمایت متحدان و دوستان خود مناطق بسیاری را از تروریست‌ها آزاد کند.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه نیز طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام تروریستی هفته گذشته علیه کشتی "شهرکرد" ایران در دریای مدیترانه تاکید کرد: این اقدام متجاوزانه و دزدی دریایی بین المللی که بعید نیست اسرائیل در پس آن قرار داشته باشد، نقض مقررات بین المللی، قواعد ناوبری دریایی و موافقت نامه‌های بین المللی حاکم بر آزادی دریانوردی دریایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فیصل المقداد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار