هشدار کارشناس عراقی درباره تداوم حمایت مالی آمریکا از تروریست‌ها

کاشناس مسائل امنیتی عراق درباره تداوم حمایت آمریکا از تروریست‌ها با فروش نفت و گندم سوریه هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق هشدار داد که نیرو‌های آمریکایی همچنان به حمایت مالی از تروریست‌ها با واردات نفت سوریه و گندم قاچاق از شرق فرات به سمت کردستان ادامه می‌دهند.

او گفت: آمریکا با همکاری نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) در حال سرقت نفت و گندم سوریه و ورود آن‌ها از مرز‌های عراق به سمت کردستان است.

الساعدی افزود: گزارش‌های امنیتی سوریه نشان می‌دهد که نیرو‌های آمریکایی تقریباً به صورت روزانه عبور کاروان‌های کامیون‌ها را که از کردستان به سمت خاک سوریه می‌آیند را تسهیل می‌کند.

او اعلام کرد: کاروان‌های آمریکایی در سوریه از مناطق شرق فرات که تحت کنترل نیرو‌های قسدِ متحد با طرف آمریکایی هستند، نفت و گندم سرقت می‌کنند.

این کارشناس مسائل امنیتی اعلام کرد که نفت سوریه و گندم قاچاق شده به وسیله کاروان‌های آمریکایی برای حمایت از تروریست‌ها و حفظ حضور تروریست‌ها در صلاح الدین، دیاله و کرکوک که نزدیکترین استان‌ها به کردستان هستند و اوضاع امنیتی ویژه دارند، وارد عراق می‌شود.

«امیر عبدالمنعم الساعدی» پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا تروریست‌ها را با بالگرد‌های نظامی خود از سوریه به عراق منتقل می‌کند تا اوضاع را در برخی مناطق این کشور متشنج کند.

او گفت: برخی از مناطق دیاله، صلاح الدین و الانبار با وجود کنترل نیرو‌های امنیتی و عملیات مستمر آن‌ها در این مناطق، هنوز دارای مخفیگاه‌های تروریستی است و هر از چند گاهی شاهد عملیات تروریستی در این استان‌ها هستیم که از سوی نظامیان آمریکایی و دست‌نشانده‌های آنان پشتیبانی می‌شوند.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق بر ضرورت مقابله با اقدامات خرابکارانه و جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش از سراسر مرز‌ها به این کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار