حجت‌الاسلام نصیرایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری بیش از ۱۰ سال جلسه‌ای نداشته است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: این شورا در سال‌های پس از تشکیل خود در دهه هشتاد تاکنون کمتر از پنج جلسه برگزار کرده و بیش از ۱۰ سال جلسه‌ای نداشته است.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از عملکرد شورای‌عالی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: این شورا در سال‌های پس از تشکیل خود در دهه هشتاد تاکنون کمتر از پنج جلسه برگزار کرده و بیش از ده سال جلسه‌ای نداشته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی ادامه داد: نشست‌های این شورا با ریاست رئیس جمهور یا معاون اول تشکیل می‌شود که مجلس هم نماینده ناظر دارد؛ اما متأسفانه با وجود مشکلات زیاد حوزه میراث فرهنگی، شورای عالی به عنوان نهاد سیاست‌گذار و هدایت کننده رویکردها نشستی ندارد.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام نصیرایی بیان کرد: قطعاً دلیل عمده این مسئله به مشغله بسیار رئیس جمهور یا معاون اول باز می‌گردد که فرصت حضور به عنوان رئیس اینگونه شوراها را پیدا نمی‌کنند. به نظر می رسد باید در موضوع تشکیل جلسه شوراها اصلاحاتی صورت بگیرد. چراکه آقایان آنقدر در شوراهای مختلف عضو هستند که عملاً فرصت حضور و تشکیل جلسات ندارند و بعضاً برایشان اهمیتی ندارد.

بر اساس ماده نخست آیین‌نامه چگونگی تشکیل و اداره شورای‌عالی میراث فرهنگی و گردشگری که  هیئت وزیران در جلسه مورخ یازدهم مرداد ۱۳۸۳ بنا بر پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وقت کشور تصویب کرده است، جلسات شورای‌عالی میراث فرهنگی و گردشگری به ریاست رئیس جمهور یا معاون اولش و با دعوت کتبی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دبیر شورا تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار