منتظری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ارائه شرح وظایف و برنامه توسعه هفتم وزارت میراث تا پایان سال/ نقدهای جشنواره فجر در اختیار کمیسیون فرهنگی قرار می‌گیرد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: مسئولان وزارت میراث فرهنگی قول داده‌اند که تا پایان سال شرح وظایف و برنامه توسعه خود را به مجلس ارسال کنند.

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شرح وظایف وزارت میراث فرهنگی هنوز به دست کمیسیون فرهنگی نرسیده است و این وزارتخانه اعلام کرده که در حال تدوین برنامه توسعه هفتم در راستای حوزه فعالیت خود نیز هست. مسئولان وزارت میراث فرهنگی قول داده‌اند که تا پایان امسال شرح وظایف و محتوای برنامه توسعه  خود را به مجلس ارسال خواهند کرد.

وی بیان کرد: به زودی در مجلس کمیسیون تلفیق برنامه توسعه شکل خواهد گرفت که زمانش هنوز اعلام نشده است و وزارتخانه‌ها هم باید به استقبال تدوین برنامه خود بروند.

منتظری درباره احتمال تمدید یک ساله قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اظهار کرد: شواهدی در این باب نشنیده‌ام؛ البته با توجه به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، نواقص و کاستی‌ها در برنامه ششم نباید تکرار شود و اهمیت تدوین برنامه‌ای جدید را می‌طلبد.


بیشتر بخوانید


نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در کمیسیون مطرح شد با همکاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام که روی موضوع برنامه توسعه کار می‌کند، در فصل فرهنگ نشست مشترکی را داشته باشیم. دبیرخانه فراخوان عمومی در سطح کشور داده تا برای همه فصل‌های برنامه توسعه هفتم، نخبگان و صاحبنظران، نظرها و گفته‌هایشان را ارائه کنند. حجت‌الاسلام آقا تهرانی هم پذیرفت که نشست مشترکی با مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شود و ظرفیت کمیسیون فرهنگی مجلس برای تکمیل این مجموعه و اطلاع از آخرین دیدگاه نخبگان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز جشنواره موسیقی فجر و پایان بخش‌های دیگر این جشنواره اظهار کرد: هنوز اعتراضی نسبت به جشنواره به شکل مکتوب در اختیار ما قرار نگرفته است. ما هم در برخی نشست ها و جلسات جشنواره فجر حضور داشتیم و قرار است وزارت ارشاد جمع بندی نقدها را در بخش‌های مختلف به ویژه فیلم و تئاتر در اختیار ما قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار