ادعا‌ی واهی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مورد جزایر ایرانی

شورای همکاری خلیج فارس ضمن حمایت از عربستان سعودی بار دیگر ادعای همیشگی در مورد جزایر ایرانی را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج [فارس] امروز با صدور بیانیه‌ای در ریاض تأکید کرد شورای همکاری برای حفظ امنیت عربستان همواره در کنار آن ایستاده است.

الحجرف گفت: شورای همکاری بر تمام مصوبات نشست العلا (نشست اخیر در منطقه العلای عربستان) تأکید می‌کند. امنیت کشور‌های عضو شورای همکاری قابل تجزیه نیست.

الحجرف همچنین بر ضرورت همکاری میان کشور‌های خلیج (فارس) در امور اشتغال و امنیت غذایی و فعال سازی سازوکار اقدام مشترک نظامی برای کشور‌های شورای همکاری تأکید کرد و با پیش کشیدن ادعای همیشگی در مورد جزایر  ایرانی گفت: این شورا اشغال سه جزیره اماراتی (جزایر همیشه ایرانی) را غیر قابل قبول می‌داند. هر اقدامی که ایران در سه جزیره اماراتی انجام می‌دهد باطل و لغو است.

اعضای شورای همکاری خلیج فارس با اشاره به تحولات نظامی در یمن، ایران را به نقض ثبات در منطقه متهم کردند.

وی افزود: کشور‌های شورای همکاری مرز‌های سال ۱۹۶۷ کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و هرگونه مذاکره‌ای با ایران باید شامل موشک‌های بالستیک و پرونده هسته‌ای باشد.

الحجرف گفت: ما از تلاش‌های قانونی در یمن برای پایان دادن به بحران این کشور برمبنای مراجع سه گانه پشتیبانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
هر بار که از این ادعاها می‌کنند باید نیروها و تجهیزات نظامی رو تو این جزیره ‌ها افزایش بدیم. اصلا این جزایر رو فرضا بگیرند میخواند چه خاکی تو سرشون کنند؟ شیخک‌ها میخواند این جزایر رو هم بگیرند مفت تحویل اسراییل بدند. این همه عرب عرب گفتند آخرش فلسطین رو دو دستی تقدیم رژیم صهیونیستی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
باز هم این کشورهای کوچولو پایشان را از گلیمشان دراز تر کردند مواظب باشند ایران پایتان را قطع نکند.
آخرین اخبار