ثبت نام بیش از ۲ هزار داوطلب در انتخابات شورای شهر در کرمان

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مجموع داوطلبان ثبت نامی برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در استان کرمان، ۲ هزار و ۴۶ نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد صادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان و رییس ستاد انتخابات استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت انتخابات ۱۴۰۰ که در استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه به دنبال صیانت از آرای مردم هستیم، گفت: ۲ هزار و ۴۶ داوطلب برای حضور در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان کرمان اعلام آمادگی و ثبت‌نام خود را به صورت حضوری و غیرحضوری نهایی کرده‌اند.

 او برگزاری انتخابات سالم و امن را از مهم ترین وظایف وزارت کشور برشمرد و  افزود: رقابت و مشارکت نیز وظیفه عمومی است که در قالب انتخاب سالم و امن رقم می‌خورد.

بصیری بیان کرد: تلاش ستاد انتخابات کشور و استا‌ن‌ها، طی شش ماه گذشته بر پایه برگزاری انتخابات سالم است که برای این چنین انتخاباتی عوامل مهمی دخیل هستند که می‌توان قانون و مقررات را از جمله آن‌ها نام برد.

او با بیان اینکه تا آغاز رسمی انتخابات، جلسات متعدد آموزشی و مانور‌ها برگزار شد، گفت: ۶ کمیته پشتیبانی، امنیتی، حقوقی، اطلاع‌رسانی، حراست و فناوری برای مجریان انتخابات تشکیل و تجهیزات و زیرساخت‌ها نیز آماده‌سازی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: هیئت‌های نظارتی با حضور اقشار مختلف متعمد و  هیئت‌های بازرسی شکل گرفته‌اند و از ۱۸ اسفند ماه با آغاز صدور فرمان انتخابات فرآیند‌های زیادی صورت گرفته است.

او بیان کرد: ثبت‌نام برای داوطلبان ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر، ۲۶ اسفند ماه به پایان رسید و طی مهلت تعیین شده به صورت حضوری و غیرحضوری، ۲ هزار و ۴۶ نفر در مجموع استان کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.

بصیری از کاهش ۸ درصدی آمار ثبت‌نامی‌های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان نسبت به دوره پنجم سخن گفت و افزود: در پنجمین دوره شورا‌های اسلامی شهر در استان کرمان ۲ هزار و ۲۱۶ نفر داوطلب شده بودند.

او با بیان اینکه ۴۴۰ کرسی اصلی برای ۸۴ شهرداری در ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر استان کرمان داریم، به رشد ۱۷ درصدی کرسی‌های اصلی شورا‌های شهر استان کرمان نسبت به دوره پنجم اشاره کرد. 

رئیس ستاد انتخاب استان کرمان افزود: درصد مشارکت مردان و زنان در این دوره شورا‌های اسلامی شهر به ترتیب ۸۷ درصد و ۱۳ درصد و تحصیلات داوطلبان ۸۷ درصد لیسانس به بالا و ۱۳ درصد زیر لیسانس هستند.

او بیان داشت:  به لحاظ شغلی از مجموع داوطلبان ششمین دوره شورا‌های شهر استان کرمان ۳۴ درصد شغل آزاد و ۶۶ درصد شغل دولتی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان افزود: ۷۳ درصد داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر در استان کرمان با حضور در محل فرمانداری و ۲۷ درصد به صورت غیرحضوری و از طریق پیشخوان‌های دولت، اپلیکیشن‌های موبایل و  غیره ثبت‌نام کردند.

او تصریح کرد: ۴۵۴ نفر از دواطلبان شورا‌های شهر، ۲۲ درصد، میانگین سنی ۳۶ تا ۴۴ سال را دارند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار