مطرح شدن اتهامات جدید علیه آنگ سان سوچی

خبر‌ها از میانمار از مطرح شدن اتهامات تازه علیه آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در تازه‌ترین تحولات از میانمار، حاکمان نظامی این کشور آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی را به فساد‌های بیشتر متهم و ادعا کردند او از یک تاجر ۵۵۰ هزار دلار رشوه دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، شبکه خبری تلویزیونی MRTV عصر چهارشنبه ویدئویی از یک سازنده املاک و مستغلات پخش کرد که در آن وی اعتراف می‌کند این مبلغ را بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به آنگ سان سوچی پرداخت کرده است. طبق این شهادت و اظهار نظر ادعایی، مقامات حاکم بر این کشور به قول خودشان متوجه شده اند که آنگ سان سوچی مرتکب فساد مالی و رشوه گیری نیز شده است و از همین رو آن‌ها خود را برای صدور کیفرخواست جدیدی علیه او آماده می‌کنند.

وکیل مدافع رئیس دولت پیشین میانمار که هنوز در سلول انفرادی توسط ارتش نگهداری می‌شود، روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: این اتهامات جدید بی اساس و پوچ است. موکل من ممکن است نقص داشته باشد، اما فساد مالی و رشوه گرفتن از مردم در ذات او نیست. بیشتر میانماری‌ها این اتهامات جدید را باور نخواهند کرد.

رهبر سابق ۷۵ ساله که در کودتای ۱ فوریه دستگیر شد، قبلاً چهار بار با اتهامات مختلف از جمله رعایت نکردن محدودیت‌های مربوط به مقابله با ویروس کرونا، نقض قانون ارتباطات از راه دور و تحریک اغتشاشات عمومی روبرو شده است.

هفته گذشته ارتش اعلام کرد که در حال آغاز تحقیقات درباره فساد مالی آنگ سان سوچی است. در همین راستا حاکمان نظامی میانمار از همین اول کار وی را به جمع آوری غیرقانونی ۶۰۰ هزار دلار و بیش از ۱۱ کیلو گرم طلا متهم کرده اند.

در صورتی که آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل ۱۹۹۱ در اتباط با این اتهامات مقصر شناخته شود، سال‌ها زندان پیش رو خواهد داشت و زندگی سیاسی او به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
اون موقع که مسلمونها رو میکشت باید فکر اینجاشو میکرد. خوب شد حالش گرفته شد. حال اون جورج سوروس صهیونیستها هم گرفته شد و حسابهای سازمان جامعه باز سوروس رو تو میانمار مسدود کردند. جامعه باز = کودتا و انقلاب رنگی
آخرین اخبار