بررسی راه‌های ارتقای کیفی برنامه‌های معارفی در تبریز

در جلسه کارگروه مشورتی برنامه ریزی محتوایی و کارشناسی برنامه‌های معارفی و ماه مبارک رمضان، راه‌های ارتقای کیفی تولیدات مذهبی شبکه سهند بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صفری مدیرکل صداوسیمای استان با تاکید بر اینکه در برنامه‌های معارفی از کارشناسان خبره در سیما و رادیو استفاده می‌کنیم گفت:در این جلسه مقرر شد،علاوه بر اساتید و کارشناسان دینی و مذهبی استان، از اساتید آذربایجانی حوزه علمیه قم نیز برنامه تولید کنیم تا محتوای غنی در اختیار مخاطب قرار گیرد.

او با اشاره به ضرورت تقویت محتوایی برنامه‌های رمضانی افزود:باید برنامه‌های تفسیر قرآن، بیان احکام شرعی، مسایل روز خانواده و برنامه‌های ساعات سحر و افطار با رویکرد نوین باشد تا پاسخگوی ذائقه روز مخاطب باشد.

او پیشنهاد استفاده از مجریان روحانی در برنامه‌های مذهبی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در راستای استفاده از مجریان تخصصی، از اینکه روحانیان توانمندی بتوانند در کنار کارشناسان خبره برنامه‌های معارفی را اجرا کنند، استقبال می‌کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود:بیان فلسفه احکام به شدت برای جوانان لازم است و باید به زبان جوان و نوجوان به صورت هنرمندانه مطرح کرد.

صفری با اشاره به نقش فضای مجازی در انتشار تولیدات مذهبی گفت:فضای مجازی می‌تواند در زمینه احکام،تولیدات فاخر مختلف، از جمله تولیدات معارفی صداوسیما را بازنشر دهند.

او برنامه‌های سحر و افطار سال گذشته شبکه سهند را موفق خواند و خاطرنشان کرد: برنامه افطار سیمای سهند پارسال رتبه اول کشور را کسب کرد و بالاتر از مشهد و قم قرار گرفت.

اوهمچنین با بیان اینکه موضوع خانواده تهدیداتی دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: انسان امروز در حجم زیاد اطلاعات، قدرت تحلیل آماری اطلاعات و توان فکر کردن ندارند، لذا باید محتوا‌های کوتاه و غنی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام حسن شعبانی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اینکه کار فرهنگی اثرگذار باید به زبان هنر بیان شود افزود:باید از نیرو‌های جوان و دغدغه‌مند برای ارتقای تولیدات مختلف از جمله تولیدات معارفی به روز استفاده کرد.

او با بیان اینکه اولویت اول صداوسیما عموم مردم است و نباید مخاطب آن قشر خاصی باشدگفت:اکنون ذائقه عموم مردم، فیلم است و باید بتوانیم در این حوزه تولیدات اثر گذار و فاخر داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.