ماهی قرمز عامل انتقال کرونا نیست، اما مراقب باشید

دامپزشکی خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی انتقال مکانیکی کرونا از طریق آب و سطح بدن ماهی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اصغرزاده ، مدیرکل دامپزشکی استان، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشوربه مردم توصیه کرد در خرید و نگهداری ماهی قرمز به نکات بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

او گفت: ویروس کرونای عامل بیماری کووید ۱۹ در ماهیان بیماری زا نبوده و توصیه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: در صورت تماس با ماهی و یا آب حمل و نگهداری، بلافاصله نسبت به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده‌های مناسب اقدام شود.

اصغرزاده با اشاره به اینکه افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری‌های تنفسی هستند، نباید در چرخه تولید و حمل ماهی قرمز فعالیت داشته باشند، تأکید کرد: رعایت بهداشت فردی و محیطی، شستشو و ضدعفونی وسایل و تجهیزات نگهداری، استفاده از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل و عدم تماس حفاظت نشده با آب و ماهی ازعوامل مهم و تاثیر گزار در جلوگیری از انتقال بیماری است.

او به مردم توصیه کرد: از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار