سران اتحادیه اروپا خواستار کاهش تنش‌ها بین ترکیه و یونان شدند

سران اتحادیه اروپا در یک کنفرانس ویدئویی با رئیس‌جمهور ترکیه خواستار ادامه مذاکرات بین آنکارا و آتن بر سر آب‌های مورد مناقشه در دریای مدیترانه شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، به دنبال افزایش تنش‌ها بین ترکیه و یونان در شرق دریای مدیترانه، سران اتحادیه اروپا امروز در یک کنفرانس ویدئویی با رئیس جمهور ترکیه، خواستار صلح بین دو کشور از سوی آنکارا شدند.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپا امروز در یک کنفرانس ویدئویی با رئیس جمهور ترکیه اظهار کردند به دنبال اصلاح روابط  و برقراری صلح بین همسایگان خود هستند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: باید مذاکرات ترکیه با یونان بر سر مرز‌های مورد مناقشه در دریای مدیترانه ادامه یابد.

در این بیانیه بر اهمیت کاهش تنش‌ها و تقویت اعتماد بین کشورها تاکید شد.

 سران اتحادیه اروپا همچنین  درباره سفر احتمالی به ترکیه پس از نشست هفته آینده گفتگو کردند. 

 اردوغان نیز خواستار گفت و گو در این باره شد و به سران اتحادیه اروپا گفت که آنکارا طرفدار همکاری و ثبات در شرق مدیترانه و اژه است و باید گزینه‌های واقع بینانه و جدید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

روابط ترکیه با یونان واتحادیه اروپا سال گذشته پس از آنکه آنکارا بار‌ها کشتی های خود را برای جستجوی ذخایر گاز در آب‌های مورد مناقشه فرستاد، تیره شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار