٧٠٠ سوزن دوز در ایرانشهر بطور سازمان یافته فعالیت دارند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر گفت: بیش‌از ٧٠٠ سوزن دوز در سطح شهرستان بصورت سازمان یافته فعالیت دارند.

رحمان ریگی سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به اینکه هنر سوزن دوزی در اکثر مناطق دیگر استان نیز وجود دارد اما انتخاب این شهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی به علت تعداد کارگاه‌های بیشتر و تکنیک‌های متداولی بوده که در این شهر رایج است.

او گفت: کیفیت سوزن‌دوزی و وجود زیرساخت‌های شهری در ایرانشهر باعث شده این شهرستان به عنوان شهر ملی سوزن دوزی در کشور در سال ۹۷ به ثبت برسد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر افزود: سوزن دوزی یکی از غنی ترین داشته های زنان بلوچ محسوب می‌شود و ملی شدن این شهر حاصل زحمات صنعتگران، و مطرح بودن این شهرستان در کشور و جهان در بحث این صنعت است.

او اظهارداشت: هرسال از سوی میراث فرهنگی کلاس های آموزشی برای دوستداران این صنعت زیبا در ایرانشهر تشکیل بطوریکه به شرکت کنندگان با همکاری سازمان فنی و حرفه ای گواهینامه مهارت داده می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.