کمرانی: بالا رفتن توقعات از تیم ملی تکواندو مایه خوشحالی من است/ بازیکنان خارجی به اندازه سن تکواندوکاران ما تجربه دارند

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان کشورمان در خصوص شرایط ملی پوشان پیش از مسابقات کسب سهمیه المپیک توضیحاتی را مطرح کرد.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بالا بودن انتظارات از ملی پوشان برای راهیابی به رقابت های المپیک توکیو بیان کرد: اینکه توقعات از تیم ملی تکواندو بالا است، بسیار خوشحال هستم. باید دانست که ما توانستیم در المپیک مدال آوری کنیم، اما این اتفاق حاصل خرد جمعی بوده است و من تنهایی به این مهم نرسیده ام. ما در بخش بانوان واقعا کار می‌کنیم و اگر موفقیتی حاصل می‌شود به تمامی اعضای کادر فنی تیم ملی بر می‌گردد.

او ادامه داد: اینکه توقعات از ما بالا رفته است مرا خوشحال می‌کند چرا که قدمی رو به جلو است. وقتی از بیرون انتظارات زیاد باشد مطمئنا تلاش هم بالا می‌رود. اینکه کسی از من انتقاد کند ناراحتم نمی‌کند چرا که سعی می‌کنم انتقادات را بررسی می‌کنم و همیشه از مشورت پیشکسوت‌ها و دلسوزان تکواندو کمک می‌گیرم.

بازیکنان خارجی به اندازه سن تکواندوکاران ما تجربه دارند

کمرانی درباره تداوم مدال آوری بانوان تکواندوکار در المپیک اظهار کرد: برای بازیکنان ما باید برنامه ریزی خوبی انجام شود و از طرفی ما از کشور‌های دیگر عقب هستیم، چون اعزام آن‌ها به مسابقات برون مرزی بالا است و به تعداد سن بازیکنان ما برخی از تکواندوکارانشان تجربه بازی کردن دارند. بازیکن ۱۷ ساله ما تازه به روی شیاپ چانگ جهانی می‌رود، اما بازیکن ۲۹ ساله یک کشور صاحب نام برای دومین بار خود را برای المپیک توکیو آماده می‌کند.

او افزود: بازیکنان تیم ملی ترکیه که ۴ سهمیه المپیک گرفته اند ۳ دوره تجربه حضور در این آوردگاه بزرگ را دارند. تا وقتی که من هستم تمام تلاشم را برای موفقیت تکواندو می‌کنم. تکواندوی بانوان لایق پیشرفت‌های بیشتر است.

۶ نفر به مسابقات کسب سهمیه المپیک اعزام می‌شوند

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در مورد تعداد محدودبازیکنان در اردوی تیم ملی عنوان کرد: نمی‌توان از همه بازیکنان به اردو دعوت کرد و باید برای این اتفاق مسابقات انتخابی تیم ملی و کشوری ترتیب داده شود. ان شاء الله برای مسابقات جهانی حتما رقابت‌های انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کنیم.   اردوی ما از ۸ بازیکن تشکیل می‌شود و نهایتا سهمیه ما برای مسابقات کسب سهمیه ۶ نفر خواهد بود.

کمرانی: بالا رفتن توقعات از تیم ملی تکواندو مایه خوشحالی من است/ بازیکنان خارجی به اندازه سن تکواندوکاران ما تجربه دارند

مطمئنا بازیکنان فنی به تیم ملی تکواندو دعوت می‌شوند

کمرانی درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر بیان کرد: با توجه به شرایط سخت کرونایی مسابقات لیگ برتر تکواندو فرصت خوبی برای محک بازیکنان بود. مطمئنا اگر بازیکن خوبی به کار تیم ملی بیاید و شخصا ببینم وزنه مناسبی در قامت ملی پوش ایجاد می‌کند حتما او را به تیم ملی دعوت می‌کنم.

باید برای هوگو‌های لیگ برتر چاره اندیشی کرد

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره کیفیت هوگو‌های داخلی عنوان کرد:  پاور‌ هوگو‌های "ایستا" با "دی‌دو" متفاوت است و ضربه‌های محکم را امتیاز نمی‌دهد و ضربه‌های آرام را با امتیاز همراه می‌کند. گرچه بار فنی بازیکن در این امر هم مهم است، اما من هم مشکل هوگو‌ها را عینا دیده ام. باید در آینده در این رابطه چاره اندیشی و برنامه ریزی کرد تا هوگو‌های "دی‌دو" و "کی پی" را وارد کنیم. لیگ آقایان پارسال با هوگو‌های "کی پی" برگزار شد، اما الان در وارد کردن کالا مشکل داریم و امسال هم با این مشکل مواجه شدیم. در کل از برگزاری لیگ تکواندو خوشحالم و شرایط بازیکنان را رصد کردم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار