سئول: دو کره و آمریکا باید گفتگو را ادامه دهند

رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که دو کره و آمریکا باید تلاش کنند تا گفتگو را ادامه دهند، نه اینکه مشکل ایجاد کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی امروز (جمعه) به پرتاب موشک از سوی همسایه خود کره شمالی و تهدید‌های آمریکا واکنش نشان داد.

او اعلام کرد: کره شمالی و جنوبی و آمریکا باید برای تداوم گفتگو تلاش کنند نه اینکه مشکل آفرینی کنند.

این در حالی است که کره شمالی روز پنج‌شنبه اعلام کرد موشک هدایت تاکتیکی تازه توسعه یافته خود را پرتاب کرده است.

دولت ژاپن و منابع آمریکایی تایید کردند که کره شمالی شب گذشته دو موشک بالستیک پرتاب کرده است.

ارتش کره جنوبی تأیید کرد که پرتاب شی نامشخص پیونگ یانگ را از سواحل شرقی به دریا مشاهده کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد موشک‌های کره شمالی که در دریای ژاپن شلیک شدند، در ارتفاع حداکثر ۶۰ کیلومتری، یک مسافت ۴۵۰ کیلومتری را طی کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در خصوص این آزمایش موشکی اعلام کرد که مقامات کره شمالی سیاست‌های خود را خیلی تغییر نداده اند.

آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی نخستین چالش دولت بایدن در تقابل با پیونگ یانگ است. هنوز مشاوران کاخ سفید در این زمینه استراتژی مشخصی را اتخاذ نکرده اند.

منابع آمریکایی قبلاً گزارش داده بودند که کره شمالی هفته گذشته دو موشک کوتاه برد پرتاب کرده است. با این حال واشنگتن این اقدامات را به عنوان فعالیت‌های عادی نظامی در نظر گرفته و بر آمادگی خود برای گفتگو با پیونگ یانگ تأکید کرده است.

وزرای خارجه روسیه و کره جنوبی در کنفرانس خبری مشترک از سرگیری فوری مذاکرات در شبه جزیره کره با هدف حل و فصل مشکلات را خواستار شدند و بر اهمیت تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ وضعیت صلح آمیز و پایدار در شمال شرقی آسیا از جمله در شبه جزیره کره تأکید کردند. به این معنی که طرفین ادامه مسابقه تسلیحاتی در منطقه و تقویت فعالیت‌های نظامی به هر روشی را کنار بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار