کشت کلزا در ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در بخش رخ

رئیس مرکز جهاد کشاورزی رخ گفت: بیش از ۱۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش رخ کشت کلزا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی شیبانی رئیس مرکز جهاد کشاورزی رخ با بیان اینکه کشت دانه روغنی کلزا از شهریورماه در منطقه رخ آغاز می‌شود گفت: بیش از ۱۷۰ هکتار برای امسال  در این بخش زیر کشت محصول کلزا رفته است

او افزود: تاکنون از آغاز کشت محصول کلزا در مجموع هزار و ۳۰۰ کیلو گرم بذر یارانه‌ای کلزا ازارقام مختلف هیبرید وارداتی، هیبرید داخلی تامین و در بین کشاورزان منطقه توزیع شده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی رخ با اشاره به کود‌های پائیزه توزیع شده در بین کشاورزان برای محصول کلزا ادامه داد: به منظور ۱۵۰ تن انواع کود‌ها اعم از فسفاته، اوره و پتاسه در بین کلزاکاران منطقه توزیع شده است.

شیبانی بیان کرد: بیش از ۸ دستگاه ریز دانه کار کلزا در مزارع به کارگیری شده است و این دستگاه‌ها به منظور رعایت تراکم کشت و استفاده بهینه از مقدار مصرف بذور تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

او تصریح کرد: توسعه و ترویج کشت کلزا در مزارع کشاورزی منطقه علاوه بر سودآور بودن، افزایش حاصلخیزی خاک، افزایش عملکرد غلات و ایجاد تناوب، پایداری تولید گندم، کاهش افات و علف‌های هرزو کمک به خودکفایی کشور برای واردات روغن خوراکی، می‌تواند در مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آب مصرفی در مزارع نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام//ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
باید بیشتر بکاریم دانه ای روغنی تا کشور بی نیاز بشه