نجات فرد گرفتار در ارتفاعات ۲ هزار متری انابد

مرد ۵۵ساله گرفتار در ارتفاعات ۲ هزار متری قلعه دختر روستای برجک انابد، با تلاش نیرو‌های هلال احمر نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مرندی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بردسکن گفت: با اعلام این مورد، بلافاصله نیرو‌های دوره دیده امداد و نجات هلال احمر شهرستان در محل حاضر شدند.

او افزود: با توجه به اینکه فرد حادثه دیده در ارتفاعات ۲ هزار متری گرفتار شده بود، نجاتگران با وجود تلاش‌های ۶ساعته، دور زدن کوه و حتی قرار گرفتن در ارتفاعات بالای سر فرد گرفتار شده، باتوجه به صخره‌های بلند این کوه نتوانستند کاری از پیش ببرند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بردسکن ادامه داد: در ادامه تیم دوم کوهستان هلال احمر با فرماندهی رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان به منطقه فراخوان شدند که به دلیل نبود تجهیزات فنی در بردسکن، تجهیزات فنی از کاشمر به منطقه منتقل شد و عملیات مورد نظر پس از گذشت ۸ساعت با موفقیت به اتمام رسید و فرد گرفتار شده نجات یافت.


بیشتر بخوانید



مرندی با انتقاد از نبود حداقل تجهیزات برای مأموریت‌های امداد و نجات بیان کرد: اگر تجهیزات کوهنوردی در شهرستان تأمین نشود نجاتگران هلال احمر و اعضای هیأت کوهنوردی نمی‌توانند در عملیات‌های بعدی کوهستان شرکت کنند و باید از شهر‌های معین نظیر کاشمر درخواست کمک شود.


انتهای پیام//م. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.