استاندار چهارمحال و بختیاری:

اعتبار هزینه‌های جاری چهارمحال و بختیاری دو برابر خواهد شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار هزینه‌های جاری استان در سال ۱۴۰۰ به دو برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار نوروزی جمعی از مدیران استانی با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در سه سال گذشته اعتبارات عمرانی استان سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: اعتبار هزینه‌های جاری استان در سال ۱۴۰۰ به دو برابر افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۹ با فراز و فرود‌های بسیار به پایان رسید افزود: بیماری کرونا، تحریم‌های ظالمانه دشمنان، حادثه ترکیدگی لوله انتقال نفت مارون در شهرستان اردل و چالش‌های مربوط با کم‌آبی از جمله مهم‌ترین مشکلات این استان در سال گذشته بود.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات، خوشبختانه با همدلی و همراهی مسئولان، مدیریت بیماری کرونا در این استان مطلوب بود، این استان پس از استان هرمزگان و البرز رتبه سوم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را کسب کرد که این مسئله نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم و پایبندی آن‌ها به قوانین است.

او با بیان اینکه در سه سال گذشته اعتبارات عمرانی چهارمحال و بختیاری سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: تامین هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی یکی از دغدغه‌های مسئولان بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان برنامه و بودجه کشور این مشکل در اواخر سال ۱۳۹۹ رفع شد و اعتبار هزینه‌های جاری استان در سال ۱۴۰۰ به دو برابر افزایش خواهد یافت.

عباسی افزود: همچنین در سال ۱۳۹۹ واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت برابر افزایش یافت.

او همچنین با اشاره به اینکه محور مواصلاتی شهرکرد، بروجن به لردگان آماده بهره‌برداری است اضافه کرد: احداث محور لردگان به ایذه در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود، خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است، همچنین محور ناغان به ایذه نیز با مشارکت بانک رفاه احداث خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه در سال جدید چند چالش در چهارمحال و بختیاری پیش روی مسئولان قرار دارد ادامه داد: بیماری کرونا به اتمام نرسیده است، به‌نظر می‌رسد به علت دورهمی‌های نوروز و مسافرت‌ها باید شاهد افزایش موارد بیماری در استان و پیک جدید باشیم، بنابراین می‌طلبد اقدامات پیشگیرانه از هم‌اکنون در اولویت قرار بگیرد.

عباسی اضافه کرد: چالش بعدی مسئله تامین آب شرب در استان است، با توجه به کاهش چشمگیر بارش‌ها به احتمال بسیار زیاد سال سختی را برای تامین آب مورد نیاز مردم خواهیم داشت و برخی از شهر‌ها و روستا‌ها نیاز به آبرسانی سیار خواهند داشت.

او با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰، یادآور شد: برگزاری انتخابات سالم و قانونمند نیز یکی از دغدغه‌های مسئولان است و باید تمام تلاش خود را در این راستا به کار بگیریم.

عباسی با تاکید بر اینکه بیانات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ۱۴۰۰ باید سرلوحه تمامی مسئولان قرار بگیرد، تصریح کرد: تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نیازمند یک عزم همگانی است و مسئولان باید با هم‌افزایی و همدلی موانع پیش‌روی تولید را بردارند و از تولیدکنندگان حمایت و پشتیبانی کنند.

او افزود: مباحث تنظیم بازار، تامین کالا‌های اساسی مردم، موضوعات مرتبط با تورم و ... کماکان باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد تا بر مشکلات فائق بیاییم.

عباسی اضافه کرد: پروژه راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد، پروژه آبرسانی بن به بروجن و تکمیل پروژه‌های راه‌سازی از اولویت‌های استان در سال ۱۴۰۰ است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این پروژه‌ها به نتیجه مطلوب برسند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.