اجرای ۱۶۰۰ پروژه عمرانی در استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت:یک هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در این استان در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: پارسال ۴۰۰ پروژه عمرانی در  دهه فجر و هفته دولت افتتاح شد و امسال هم با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سعی براین است پروژه های با پیشرفت بالا در اولویت اجرایی برای بهره برداری قرار گیرد.

او تحقق شعار سال را ضروری دانست و افزود: با هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی اولویت‌های سال ۱۴۰۰ مشخص و تعیین می‌شود تا ضمن رونق تولید و اشتغال ،موانع موجود واحد های تولیدی و صنعتی برطرف شود و در کنار این مسائل سعی بر این است تا امسال فعال شدن پروژه‌های آبرسانی، عمران روستایی و بهداشت و درمان با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان تسریع شود.

شایقی با بیان اینکه  توجه جدی به حوزه گردشگری به ویژه تامین زیرساخت‌های راه، فرودگاه، راه آهن و توسعه تاسیسات گردشگری نظیر هتل‌ها و آبدرمانی‌ها صورت می‌گیرد گفت: امسال علاوه بر سرعین و مشگین‌شهر شهرستان خلخال نیز به عنوان محور گردشگری طبیعی معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: با تکمیل جاده  ماسوله – ماجولان – شال خلخال ، جنوب استان میزبان مسافران و گردشگران ورودی از ماسوله خواهد بود.

شایقی با بیان اینکه  تکمیل راه آهن اردبیل امسال با تامین یک هزار میلیارد تومان اعتبار امکان‌پذیر است گفت: شنیدن صدای سوت قطار آرزوی دیرینه مردم استان اردبیل است که در ۲ سال اخیر سعی بر این بوده تا از طریق فاینانس بانک ملی و تزریق اعتبارات ملی،  عملیات راه آهن پیشرفت  قابل توجهی داشته باشد.

او افزود: در قانون بودجه سال ۹۹ مقرر بود ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اردبیل تامین شود که با پیگیری‌های مستمر علاوه بر این بودجه هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل به رشد بیش از پنج برابری اعتبار راه آهن اردبیل در پارسال اشاره کرد و گفت: دولت توجه جدی به پروژه راه آهن داشته و مقرر است اوایل سال جاری این پروژه به اتمام برسد.

شایقی بیان کرد: اسفندماه پارسال ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اردبیل اختصاص یافت که ۱۰۰ میلیارد تومان آن از محل سازمان برنامه و بودجه و ۱۴۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک ملی برای این پروژه تامین شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.