بلومبرگ: توافق راهبردی ایران و چین چالشی برای دولت آمریکاست

بنا به نوشته یک رسانه آمریکایی، توافق راهبردی ایران و چین می‌تواند به عنوان چالشی تازه پیش روی دولت واشنگتن قرار گیرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه آمریکایی امضا سند توافقنامه راهبردی میان ایران و چین را چالش تازه‌ای برای دولت جو بایدن ارزیابی کرد.

خبرگزاری بلومبرگ در مطلبی با پرداختن به توافق نامه تاریخی میان ایران و چین نوشت: امضای این سند راهبردی چالشی برای دولت جدید آمریکاست. به نوشته بلومبرگ تعامل نزدیکتر میان تهران و پکن به تقویت اقتصاد ایران در برابر تحریم‌های آمریکا کمک خواهد کرد.

این رسانه آمریکایی در بخشی از این مطلب یادآور شد: توافق مذکور با هدف ترسیم روند روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری دو کشور طی ۲۵ سال آینده به امضا رسید. بلومبرگ یادآور شد توافقی که روز گذشته در تهران به امضای وزرای خارجه چین و ایران رسید، از سال ۲۰۱۶ و در جریان سفر شی جین پینگ به تهران کلید خورد.

روز گذشته سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله به امضای ظریف و وانگ یی وزرای خارجه دو کشور رسید.

در بخشی از بیانیه وزرای خارجه ایران و چین آمده است: در سال ١٣٩۴ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کرده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند. بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین «برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین» را در تهران امضا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
وقتی که دولت ترامپ از توافق برجام خارج میشدن امروز را نمیدید حال که چنین قراردادی بسته شده امریکا و اروپا باید برن جلو چون دیگه ایران برای ارتباط با انها تره هم خورد نمیکنه ایران خوب حال غربیها گرفت دیگه فشار حداکثری هم باید بره جلو.همچنین کسانیکه خواهان تماس بیشتر وذلتبار با غربیها بودند باید برای همیشه دمشان را روی دوششان گذاشته و از صحنه سیاست بروند کنار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
روس و هندم باید با ما ببندن و همه بار نباید رو دوش چین باشه
آخرین اخبار