دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از طرح آبرسانی «تیس» چابهار دیدن کرد

حمیدرضا مومنی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در ادامه سفر به منطقه آزاد چابهار از طرح ۸۸ میلیارد تومانی آبرسانی به روستای ۱۰ هزار نفری تیس این شهرستان دیدن کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حمیدرضا مومنی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به‌همراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و معین‌الدین سعیدی نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی از پروژه شبکه توزیع آب روستای تیس دیدن کرد.

معاون فنی و مهندسی منطقه آزاد چابهار در جریان این بازدید گفت: فاز نخست پروژه آبرسانی روستای تیس با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته ابوالقاسم اسدی، احداث مخازن بتنی به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و توزیع آب به طول مجموعا ۷۰ کیلومتر، حفاری‌ها، اجرای شبکه و ترمیم مسیرهای حفاری ازجمله فعالیت‌های این پروژه است.

روستای تیس با چند هزار سال قدمت سال‌ها حتی یک متر شبکه آبرسانی نداشته و بصورت سیار آبرسانی می‌شده است.

همچنین معین‌الدین سعیدی نماینده مردم حوزه چابهار در خانه ملت بر تکمیل هرچه‌سریع‌تر این پروژه تاکید کرد و خواستار سنددار کردن زمین‌های مسکونی اهالی تیس شد.

حمیدرضا مومنی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور امروز یکشنبه وارد منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان شد.

او همچنین از مجموعه توربافی «ماهوربافان بلوچی» با تولید سالانه ۷۰۰ تن انواع تور که بزرگترین تولید کننده این کالا در کشور است دیدن کرد.

بازدید از پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی بزرگراهی، صنایع بزرگ فولاد مکُران و پتروشیمی نگین مکُران و شرکت در جلسه شورای اداری و نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار از جمله مهمترین برنامه های وی در این سفر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار