خروج فوری کارمندان شرکت «توتال» از موزامبیک

شرکت فرانسوی «توتال» پس از کشته شدن ده‌ها نفر در حمله شورشیان مسلح به شهر ساحلی «پالما» در موزامبیک که در محاصره این شورشیان است حدود هزار نفر از کارمندان خود را از آن شهر خارج کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت نفت و گاز فرانسوی «توتال» حدود ۱۰۰۰ نفر از کارمندان خود را از شهر ساحلی «پالما» در موزامبیک پس از حمله شورشیان مسلح خارج کرد.

«آرماندو نونگاگا» وزیر امور خارجه موزامبیک در این خصوص گفت: حدود هزار کارمند شرکت توتال با کشتی صبح امروز (یک‌شنبه) از پالما خارج و وارد شهر ساحلی پمبا شدند.

روزنامه تایمز نیز از کشته شدن یک شهروند بازنشسته خود هنگام تلاش برای فرار از دست شورشیان مسلح در حمله و محاصره هتلی در پالما خبر داد. این منبع همچنین اعلام کرد که در جریان حمله عناصر مسلح به شهر، ده‌ها نفر کشته و شماری ناپدید شدند.

منابع امنیتی در موزامبیک دیروز شنبه اعلام کردند که بیش از ۱۸۰ نفر از جمله کارمندان و کارگران خارجی از سه روز قبل در داخل هتلی در شمال این کشور در محاصره عناصر افراط‌گرای مسلح قرار گرفته‌اند.

حدود ۱۰۰ مرد مسلح از گروهی موسوم به «الشباب و السننا والجماع»، وابسته به گروه تروریستی داعش چهارشنبه گذشته به شهر پالما که بزرگترین پروژه گاز آفریقا در آن قرار دارد، را آغاز کردند.

پالما در منطقه‌ای واقع شده است که توتال در حال انجام یک پروژه سرمایه گذاری خارجی ۲۰ میلیارد دلاری در نزدیکی کارخانه گاز مایع خود در شبه جزیره آونگی است. این پروژه در ماه ژانویه نیز به دلیل تنش‌های امنیتی و تشدید شورش متوقف شده بود.

دولت موزامبیک حمله به این شهر را تایید کرد و گفت که سربازانش برای بیرون راندن شورشیان از شهر دست به عملیاتی نظامی زده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار