بسته خبرهای شهرستان؛

از واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان تا پیشرفت های ایران در معادلات جهانی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر از انجام دومین مرحله تزریق واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محی‌الدین امینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت : در این مرحله ۴۸ نفر از پزشکان، کارکنان و پرستاران این شهرستان که در زمینه درمان بیماران کرونایی فعالیت دارند و در معرض خطر مستقیم این ویروس هستند، واکسینه شدند.

او با بیان اینکه این واکسن‌ها از نوع روسی و هندی است گفت : در مرحله اول نیز ۲۴ نفر از کادر درمان این شهرستان شامل پزشکان و پرستاران واکسن کرونا را دریافت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر ادامه داد: حال عمومی تمامی دریافت کنندگان واکسن کرونا که در روانسر واکسینه شدند، خوب است و خوشبختانه این افراد مشکل خاصی ندارند.

امینی افزود: واکسیناسیون کرونا به منزله رفع خطر این ویروس نیست و کاهش شیوع آن مستلزم رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور غیرضروری در معابر عمومی و خودداری از شرکت در اجتماعات از سوی آحاد مردم است.

او با اشاره به شیوع نوع جدید ویروس کرونا موسوم به ویروس جهش‌یافته انگلیسی، گفت: خوشبختانه هنوز موردی از این ویروس در شهرستان شناسایی نشده، اما مردم باید بیش از پیش مراقب بوده و همچنان نسبت به شیوع بیماری حساس باشند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر ادامه داد: وضعیت شهرستان به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا همچنان آبی است و آمار‌ها نشان می‌دهد در روز‌های آینده با افزایش شمار مبتلایان مواجه خواهیم بود.

او گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ابتلای ۸۷۲ روانسری به بیماری کرونا مثبت شده که ۱۹۹ نفر از این بیماران در مراکز درمانی استان بستری و ۶۷۳ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در شهرستان روانسر نیز به ۴۱ نفر رسیده است.

امنیت توسعه و پیشرفت جامعه را به دنبال دارد

فرماندار شهرستان مرزی پاوه گفت: در هر جامعه‌ای که امنیت حاکم نباشد توسعه و پیشرفت آن جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

پرویز ایده‌پور افزود: ایران اسلامی امروز در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و تاثیرگذاری در معادلات جهانی دارای پیشرفت‌هایی است که نشان از وجود امنیت پایدار و توسعه پایدار در این کشور است.

او افزود: امنیت مقوله‌ای است که در طول تاریخ همواره ضامن بقای بشریت بوده و خواهد بود و این امنیت لازمه زندگی همه انسان‌ها است.

فرماندار پاوه ادامه داد: امنیت در ایران اسلامی مفهوم دیگری دارد چرا که جمهوری اسلامی همواره در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار ایستادگی کرده است.

ایده پور گفت: ایران اسلامی امروز مفتخر است که امنیتی پایدار و استقلالی در خور شٲن ملت دارد و بخش گسترده‌ای از اقتدار ملی کشور مرهون این امنیت است.

او ادامه داد: امنیت پایدار مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی و به ویژه نیرو‌های امنیتی است که این عزیزان بستر‌های توسعه و پیشرفت را نیز فراهم کرده اند.

او گفت: اگر این عزیزان نبودند امنیت کشور با شکست مواجه می‌شد و قدردان مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی مردان و سرداران امنیتی این کشور هستیم.

سربازان گمنام امام زمان (عج) نقش بی بدیل و ستودنی دارند

فرماندار شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی گفت: امروز سربازان گمنام امام زمان (عج) به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در امنیت و توسعه همه جانبه، اقتدار و قدرت ملی و بین‌المللی و تولید و سرمایه‌گذاری نقش بی بدیل و ستودنی دارند.

یدالله شکری با بیان اینکه ۲ عامل رهبری و امنیت پایدار ارکان اصلی توسعه و لازمه پیشرفت و ترقی است، افزود: بی شک رسیدن به توسعه و دستیابی به پیشرفت همه جانبه در زمینه‌های مختلف نیازمند رهبری خردمند و اندیشمند است که الحمدلله سکان آن در کشور ما در دست مقام معظم رهبری است.

او ادامه داد: دومین لازمه توسعه امنیت پایدار نقش پررنگ و حائز اهمیت نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی است.

فرماندار ثلاث باباجانی ادامه داد: امروز به فضل الهی ایران مسیر ام القرای جهان اسلام را در پیش دارد و اگر نقش آفرینی و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) نباشد این امنیت و توسعه اتفاق نخواهد افتاد.

شکری گفت: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که بر پایه دینی و مردمی استوار است و توقع و انتظار امت اسلامی از آن بسط عدالت در سطح جامعه و توسعه همه جانبه برای اقتدار بیشتر است.

او افزود: لازمه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و قدرت ملی امنیت پایدار و ایجاد بستر‌های لازم برای رسیدن به توسعه است.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت: تا امنیت در جنبه‌های مختلف اتفاق نیفتد نمی‌توان انتظار توسعه، پیشرفت تولید و سرمایه‌گذاری را داشت.

شکری افزود: ایران پازل قومی، مذهبی و فرهنگی است که مردمان آن در کنار هم و با وحدت، برادری و همگرایی ۴۲سال زندگی می‌کنند و با قدرت و صلابت تداوم دهنده راه انقلاب و امام و رهبری هستند و برای امنیت این سرزمین فداکاری می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.