کرملین: مسکو اجازه نمی دهد آمریکا از موضع زور با روسیه صحبت کند

سخنگوی کاخ کرملین هشدار داد که روسیه به آمریکا اجازه نخواهد داد تا از موضع زور با روسیه گفت‌وگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف» در مصاحبه‌ای اعلام کرد که روسیه به آمریکا و هیچ کشور دیگری اجازه نخواهد داد تا از موضع قدرت و زور با کشورش گفت‌وگو کند.

او در ادامه افزود:  آمریکایی ها مدام تکرار می‌کنند «ما از جایگاه قدرت با همه کشورها صحبت خواهیم کرد»، اما نه رئیس جمهور ،نه هیچ یک از مقامات روسیه این اجازه را به آمریکا و هیچ کشور دیگری نخواهند داد تا با ما با زور و تهدید صحبت کند.»

پسکوف، در مورد اینکه آیا قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن امکان پذیر است یا خیر، گفت که نمی‌خواهد در مورد «سناریوهای افراطی» صحبت کند.

سخنگوی كرملین هنگام اظهار نظر در مورد فراخواندن «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا، برای مشاوره ، اعلام كرد كه این موضوع در مورد بررسی روابط روسیه و آمریكا، در زمان دولت جدید آمریكا بود.

به گفته پسکوف، هنوز موضوعاتی وجود دارد که روسیه و آمریکا می‌توانند درباره آن‌ها گفت‌وگو کنند ، از جمله ثبات استراتژیک ، کنترل تسلیحاتی و تلاش برای حل منازعات منطقه ای. به ویژه ، نیاز به بحث در مورد برجام و سایر مشکلات جهانی وجود دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا پیشتر در مصاحبه با ای بی سی نیوز گفته بود که مقامات روس باید بهای مداخله خود در انتخابات آمریکا را بپردازند. همچنین بایدن به سوال اینکه« آیا پوتین را قاتل میداند یا نه؟» جواب مثبت داده بود.

کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در پی این اظهارات بایدن اعلام کردند که واشنگتن قصد همکاری با مسکو  در زمینه های مشترک را دارد. پس از این اظهارات، سفیر روسیه در آمریکا برای مشاوره به مسکو فراخوانده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار