از فردا تا پایان هفته خلیج فارس آرام خواهد بود

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا تا پایان این هفته خلیج فارس آرام خواهد بود اما از شنبه هفته آینده باردیگر خلیج فارس متلاطم می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی کارشناس هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش جریانات به نسبت شدید شمال غربی تا اواخر وقت امروز بر روی دریا و سواحل مرکزی و جنوبی استان ادامه دارد.

او افزود: خلیج فارس امروز در این مناطق مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود و از روز چهارشنبه تا جمعه دریا به نسبت آرام خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر  ادامه داد: اما از روز شنبه بار دیگر به سبب وزش باد‌های شدید شمال غربی در سطح استان و بر روی دریا، خلیج فارس مواج خواهد شد.

مساعدی گفت: آسمان صاف تا کمی ابری در برخی نقاط امروز همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک، فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی و جهت وزش باد نیز شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت، در سواحل مرکزی و جنوبی بر روی دریا امروز ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا در همه مناطق با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت است.

او ارتفاع موج در سواحل شمالی را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر، در سواحل مرکزی و جنوبی  امروز ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر عنوان کرد.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۷ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۰۴، جزر دوم ساعت ۱۶:۴۷ و مد دوم ساعت ۲۲:۳۹ خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.