فرماندار دشت آزادگان:

تامین حقابه تالاب هورالعظیم به آبزی پروری جان می‌دهد

سیلاوی گفت: تامین حقابه تالاب بین المللی هورالعظیم توسعه آبزی پروری و اشتغالزایی را برای تالاب نشینان به دنبال دارد.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در حاشیه بازدید فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان از مرکز تکثیر ماهیان بومی در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تالاب بین المللی هورالعظیم یکی از ظرفیت‌های برجسته و بسیار مطلوب و غنی دشت آزادگان محسوب می‌شود.

او تامین حقابه تالاب از مطالبات اساسی مردم دشت آزادگان برشمرد و افزود: حمایت از سیاستگذاری‌ها برای توسعه اشتغال و افزایش تولید به منظور ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای اهالی شهرستان ضروری است و باید فرهنگ تولیدات آبزی پروری را بین مردم به خصوص اهالی منطقه با توجه به وجود پتانسیل‌های فراوان گسترش دهیم.

سیلاوی استفاده از آب زهکش‌ها جهت پرورش ماهی، تامین حقآبه اراضی پرورش ماهی، ایجاد واحد‌های پرورش ماهی متراکم و طرح‌های جدید پرورش ماهی و همچنین ایجاد مجتمع‌های ۴ تا ۱۰۰ هکتاری پرورش ماهی و رها سازی بیشتر گونه‌های بومی ماهی در رودخانه از جمله نیاز‌های دشت آزادگان با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و محیطی آن عنوان کرد.

فرماندار دشت آزادگان از مدیر کل شیلات خوزستان خواستار پیگیری سریع موارد مذکور شد و اظهار داشت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته و نظر مدیر کل شیلات، جلسه‌ای با حضور سازمان آب و برق خوزستان، شیلات، محیط زیست و منابع طبیعی استان در روز‌های آینده با هدف توسعه و ایجاد مرکز پرورش ماهی بومی به میزان ۵ هزار هکتار برگزار خواهد شد.

لزوم رفع موانع برای متقاضیان پرورش ماهی

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی اشتغالزایی را ظرفیت بزرگ تالاب بین المللی هورالعظیم برای توسعه شهرستان دانست و گفت: موانع و مشکلات باید برای متقاضیان پرورش ماهی در این شهرستان مرتفع شوند، ضمن اینکه حمایت از کارآفرینان بخش شیلات و آبزی پروری در شهرستان الزامی است.

او تالاب هور العظیم را از بزرگترین مراکز تنوع زیستی حیاتی شهرستان و استان خوزستان برشمرد و افزود: جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر و ماهی‌های متنوعی در آن زیست می‌کنند و از دیر باز به عنوان مرکز اشتغالزایی اهالی منطقه محسوب می‌شود، به همین سبب خواستار افزایش میزان تکثیر ماهیان بومی از ۶۰ میلیون لارو به ۱۲۰ میلیون لارو در سال به منظور توسعه و ایجاد اشتغال بیشتر در این زمینه هستیم.

فتح اله ابوعلی مدیرکل شیلات استان خوزستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وضعیت شیلات دشت آزادگان به فرماندار و نماینده مردم در مجلس، بیان داشت: این شهرستان از مهم‌ترین تولید کننده‌های ماهی در استان به شمار می‌رود که این میزان نیز با پیگیری که انجام خواهیم داد ان شاء الله افزایش چشمگیری خواهد کرد، البته برای توسعه بحث شیلات و رفع موانع تولید کنندگان در سطح شهرستان گام‌های اساسی برداشته خواهد شد و از هیچ تلاشی برای توسعه اشتغال دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.