فعالان مغربی خواستار برپایی تجمع علیه عادی‌سازی روابط شدند

فعالان مغربی برپایی تجمع علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در روز زمین خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه المنار، فعالان مغربی اعلام کردند قصد دارند به مناسبت "روز زمین فلسطین" که مصادف با ۳۰ مارس است، تجمع برگزار کنند. فعالان این تجمع را به عنوان فریاد اعتراض آمیز مردم مغرب در برابر اقدامات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانستند.

«جبهه مغرب برای حمایت از فلسطین و مقابله با عادی سازی» که شهروندان مغربی را به این مناسبت به حضور در خیابان‌ها فراخواند، اظهار کرد: تا ۳۰ مارس سال جاری، ۴۵ سال از مبارزات بزرگ مردم فلسطین از سال ۱۹۷۶ ضد ارتش رژیم اشغالگر قدس می‌گذرد.

مخالفان عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل، همچنین خواستار برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در مناطق مختلف شدند که با شعار «روز زمین ... یک مبارزه مستمر برای از بین بردن عادی سازی» با وجود شرایط همه گیری کرونا و اقدام مقامات مغربی برای تشدید محدودیت‌ها ضد جنبش‌های اعتراض آمیز در رباط، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

این جبهه ابراز تأسف کرد، با توجه به گام خائنانه در امضای توافق نامه‌های علنی با رژیم صهیونیستی، بزرگداشت روز زمین فلسطین در مغرب، امسال با "طعم تلخی" همراه خواهد بود.

از سوی دیگر پایگاه خبری العربی الجدید گزارش داد: مقامات مغربی به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اعتراضات مردم در این کشور علیه عادی سازی روابط جلوگیری می‌کنند.

مقامات مغربی عصر دیروز تصمیم گرفتند از برگزاری تجمعات اعتراض آمیز توسط «جبهه مغرب برای حمایت از فلسطین و مقابله با عادی سازی» جلوگیری کنند. این در حالی است که این جبهه مغربی اعلام کرده بود امروز در مقابل مقر پارلمان در رباط، پایتخت مغرب به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد روز زمین فلسطین تجمعات اعتراض آمیز ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار می‌کند.

امروز (۳۰ مارس ۲۰۲۱) مصادف با چهل و پنجمین سالگرد روز زمین فلسطینی‌ها است.

رژیم صهیونیستی هزاران هکتار از اراضی فلسطینیان را در ۲۹ مارس ۱۹۷۶ مصادره کرد که این اقدام منجر به وقوع درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در ۳۰ مارس همان سال شد و در این درگیری ۶ فلسطینی شهید و صد‌ها نفر دیگر زخمی و بازداشت شدند.

فلسطینیان از سال ۱۹۷۶ روز زمین را در ۳۰ ماه مارس هر سال به منظور تاکید بر پایبندی خود به اراضی اشغال شده فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی گرامی می‌دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار