بسته خبرهای شهرستان؛

انجام عملیات کنترل و مبارزه با علف‌های هرز در اسلام آبادغرب/۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در گیلانغرب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت : عملیات کنترل و مبارزه با علف‌های هرز و سن مادر در ۵۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آباد غرب انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت : عملیات کنترل و مبارزه با علف‌های هرز تاکنون در ۴۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام‌آبادغرب انجام شده که این مبارزه و کنترل با علف‌های پهن برگ در ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و با علف‌های نازک برگ در سطح پنج هزار و ۹۰۰ هکتار بود.

او گفت : طرح مبارزه شیمیایی با آفت سن مادر غلات نیز در سطح ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب با بیان اینکه این مبارزه از دهه آخر اسفند ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد، افزود: تاکنون مبارزه خوبی با آفت سن مادر و علف هرز انجام شده و بهتر است که از ورود سموم غیراستاندارد به بازار در حوزه کشاورزی به ویژه درباره سن غلات جلوگیری شود.

کریمی به کشاورزان توصیه کرد مبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو را با دقت انجام دهند تا با کاهش جمعیت پوره سن و سطح مبارزه، از خسارت وارده به دانه گندم جلوگیری شود.

او گفت: توجه به تولیدات در حوزه کشاورزی از عوامل توسعه اقتصادی هر کشوری است و نقش تولید در تحقق شعار سال مسئولان امر باید بیش از پیش به این حوزه توجه داشته باشند.

موج جدید سرایت بالای کرونا در گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب گفت: موج جدید سرایت بالای کرونا این شهرستان را دوباره درگیر کرده به طوری که در ۷۲ ساعت گذشته ۵۰ مورد جدید از موارد مثبت به این ویروس شناسایی شده که ۲مورد آن از نوع جهش یافته است.

کوروش محمودیان افزود: اگر مردم موازین بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند شرایط بدتر خواهد شد.

او ورود مهمانان نوروزی و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی به خصوص کاهش استفاده از ماسک را عامل پیشروی دوباره کرونا دانست.

فرماندار گیلانغرب ادامه داد: هم اکنون یک مورد در بیمارستان الزهرا (س) و سه مورد دیگر در بیمارستان‌های استان بستری و موارد جهش یافته در این شهرستان هم اکنون به ۱۶ مورد افزایش یافته است.

محمودیان گفت: از ابتدای فروردین تاکنون تعداد افراد مثبت در این شهرستان به ۸۸ مورد رسیده است که نشان می‌دهد گردش عفونت ناشی از ابتلا افزایش یافته و مردم باید خطر را جدی بگیرند.

او افزود: با این وجود استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری ضروری و مورد تاکید است.

رئیس ستاد کرونای گیلانغرب گفت: برای خودرو‌های پلاک غیربومی اعمال قانون شده و مبادی ورودی به نقاط گردشگری هم مسدود شده است.

محمودیان ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در شهرستان گیلانغرب از چهار هزار و ۲۹۹ نمونه اخذ شده، آزمایش یک هزار و ۴۲۹ نفر مثبت بوده که از این تعداد ۶۵ نفر فوت کرده اند.

او گفت: تعداد کادر درمان و پرستاری که در این مدت آزمایش آن‌ها مثبت بوده ۱۴۲ نفر بوده که از موارد مثبت شهرستان ۶۲ درصد جمعیت شهری و ۳۸ درصد روستاییان بوده است.

تشدید نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی

فرماندار جوانرود از تشدید نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازارچه مرزی این شهرستان خبرداد.

رستگار یوسفی بااشاره به همکاری خوب کسبه بازارچه مرزی جوانرود با ستاد مقابله با کرونا شهرستان، گفت: طی پارسال این بازارچه چندین نوبت به دلیل تشدید شیوع بیماری کرونا تعطیل شد و بازاریان علیرغم اینکه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کردند، همکاری خوبی داشتند.

او گفت: در حال حاضر هم با وجود اینکه تعدادی از شهرستان‌های استان از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت نارنجی و قرمز قرار گرفته اند، اما وضعیت در شهرستان جوانرود کماکان آبی است و کسبه این بازار می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

فرماندار جوانرود افزود: البته کسبه این بازارچه دستورالعمل های بهداشتی را به‌خوبی رعایت می‌کنند و نظارت و بازرسی‌ها نیز به منظور برخورد با تخلفات کرونایی در بازارچه تشدید شده است.

او افزود: بیشترین موارد رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در بازارچه جوانرود مربوط به مسافرینی است که برای خرید به آنجا می‌روند که برای رفع این موضوع هم کار‌های تبلیغی را در دستور کار قرار داده ایم.

یوسفی با تاکید براینکه به منظور جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا در این شهرستان برخی محدودیت‌ها آغاز شده، ادامه داد: ایجاد محدودیت در تردد‌های شبانه و تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری از جمله این اقدامات است که آن‌ها را اجرایی کرده ایم.

او گفت: در ورودی شهر و پارک‌ها نیز راه اندازی هرگونه کمپ را ممنوع کرده ایم.

 این مسئول گفت: مراسم عروسی و عزا یکی از مهمترین راه‌های انتقال ویروس کرونا در این شهرستان است که در این راستا اقداماتی به منظور آموزش شهروندان جوانرودی از آذر ماه آغاز شده و تاکنون خانوار‌های بسیاری برای مقابله با این بیماری آموزش دیده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.