وزش باد و بارش های پراکنده در راه است

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد شدید باسرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر برساعت و بارش های رگباری و پراکنده پدیده غالب استان از امروز پنجشنبه تا شنبه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، یاسر اشتاد کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی با عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو وضعیت جوی استان از بعد از ظهر روز پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه ناپایدار خواهد بود.

او اضافه کرد: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات طی روز‌های پایان هفته جاری پیش بینی می‌شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است تا افراد نسبت به سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

اشتاد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان ارومیه بین مثبت سه و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان گزارش شد و شهرستان چالدران با منفی چهار درجه، سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود.

او  با بیان اینکه بارش اندکی در ۲۴ ساعت گذشته از تکاب و سردشت گزارش شده است، افزود: از نظر دمایی روند افزایشی چهار درجه‌ای در روز پنجشنبه پیش بینی می‌شود، فردا و پس فردا به تدریج کاهش دما رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.